Bisnes

Mercedes-Benz Malaysia Dan Minsoon Star Lancar Autohaus

Minsoon membawa kedai runcit mewah terbaharu jenama itu ke Seremban

Mercedes-Benz Malaysia bersama Minsoon Star Sdn Bhd (dahulunya Minsoon Credit Corporation (M) Sdn Bhd) telah melancarkan Mercedes-Benz Autohaus mereka yang baru dipindahkan di Seremban dengan kehadiran jenama mewah baharunya.

Cawangan Minsoon Star Seremban Autohaus baharu ini menampilkan pengalaman runcit mewah terkini yang ditawarkan oleh jenama itu kepada pelanggan. Ini dilakukan untuk meningkatkan kehadiran tempatan pembuat kereta premium No.1 itu selaras dengan usaha yang mengutamakan pelanggan mereka.

Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Mercedes-Benz Malaysia dan Ketua Wilayah, Asia Tenggara II, Sagree Sardien, menyatakan, “Kami ingin mengucapkan tahniah kepada Minsoon Star atas Autohaus baharu mereka dan terima kasih atas komitmen bersama mereka untuk mentakrifkan semula pengalaman jenama mewah yang sinonim dengan Mercedes-Benz.”

“Kami terus bekerjasama dengan rakan kongsi pengedar kami untuk mengembangkan kehadiran konsep runcit mewah jenama sambil memastikan jangkaan, keperluan dan permintaan pelanggan kami dipenuhi dan melebihi.” tambah beliau.

Jim Tan, Dealer Principal Minsoon Star Sdn Bhd berkata, “Seremban mempunyai populasi dan perbandaran yang semakin meningkat yang berkembang pesat dengan komuniti mewah, dan kami percaya bahawa ini adalah lokasi yang sesuai untuk kami memenuhi keperluan pelanggan kami di rantau ini.

“Kami adalah satu-satunya pengedar Jualan dan Perkhidmatan Mercedes-Benz di Negeri Sembilan sejak 1968 dan kami berbangga mempamerkan Autohaus baharu kami yang mempamerkan kehadiran runcit mewah terkini jenama itu untuk pelanggan kami,” tambah beliau.

Minsoon Star memilih lokasi unik ini di Seremban 2 kerana ia berdekatan dengan penduduk sedia ada dan berpotensi di bandar Seremban dan lokasinya juga mudah dan cepat diakses dari Lebuhraya Plus.

Minsoon Star Autohaus diuruskan oleh pasukan 50 kakitangan yang mahir kawasan seluas hampir 136,070 kaki persegi ini dan dirancang untuk diperluaskan kepada Pusat Servis 4S menjelang 2023. Lantai bilik pameran sahaja merangkumi lebih 13,149 kaki persegi dengan 10 kereta dipamerkan dan kemudahan mewah yang disediakan seperti Star Lounge.

Mercedes-Benz Malaysia And Minsoon Star Launch Relocated Autohaus 1.0

Selain itu, butik aksesori dan koleksi Mercedes-Benz Luxury turut hadir dan menawarkan pelbagai aksesori, pakaian, sunglasses, jam tangan dan banyak lagi. Ini bermakna pelanggan kini juga boleh memadankan pakaian dan aksesori mereka dengan kereta mereka untuk meningkatkan lagi pengalaman pemilik Mercedes-Benz Malaysia.

Kawasan servis dimaksimumkan sepenuhnya dan mampu menservis sehingga 700 kereta dalam sebulan. Terdapat juga Perkhidmatan Ekspres 2.0, bantuan kecemasan dan tepi jalan 24 jam, tuntutan insurans dan waranti serta banyak lagi perkhidmatan lain.

Alamat Minsoon Star Sdn Bhd – No. 336, Jalan Haruan 2, Oakland Industrial Park, 70300 Seremban, Negeri Sembilan. Untuk pertanyaan, tempahan atau temu janji, pelanggan boleh menghubungi 06-851 2882 atau e-mel enquiries@minsoon.com.

Previous post

Nissan Mahu Beli Balik Saham Daripada Renault

Next post

Zurich Malaysia Membenarkan Perlindungan Bencana Khas Pada Bila-Bila Masa

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *