Berita Auto

Aston Martin V12 Vantage Roadster Belum Lancar Sudah Habis

Semua unit Aston Martin V12 Vantage Roadster habis dijual kerana permintaan yang tinggi.

Aston Martin adalah jenama mewah Britain yang terkenal kerana menghasilkan beberapa kereta yang paling dicari dulu, kini dan sekarang dan sebahagian besar sebabnya adalah kerana keeksklusifannya memiliki salah satu daripada kereta ini. Aston Martin sangat eksklusif, malah, tawaran terbaru mereka, Aston Martin V12 Vantage Roadster habis dijual sebelum ia dikeluarkan.

Ya, Aston Martin V12 Vantage Roadster didedahkan hari ini di Pebble Beach, California dan Aston Martin mengumumkan bahawa disebabkan permintaan yang tinggi, kereta itu telah pun habis dijual. Ini tidak mengejutkan kerana kereta ini adalah Aston Martin Roadster yang paling berkuasa.

Aston Martin turut menghuraikan bahawa Aston Martin V12 Vantage Roadster sebagai ekspresi gaya, bunyi dan kelajuan yang terbaik. Hanya 249 unit akan dibuat secara global dan pengeluaran akan dimulakan pada suku 3 tahun ini dengan penghantaran dijadualkan bermula pada suku 4 2022.

Aston Martin V12 Vantage Roadster menampilkan reka bentuk badan lebar yang jelas dan dikuasakan oleh V12 5.2 liter yang menghasilkan 700Ps dan tork 753Nm. Ia juga menawarkan pengalaman pemanduan open-top yang menggabungkan keseronokan dan kuasa yang melampau dengan rasa angin di rambut anda semasa pemanduan bumbung terbuka.

Enjin berkuasa ini melancarkan Aston Martin V12 Vantage Roadster dari 0 hingga 100km/j dalam masa 3.5 saat sahaja dan mempunyai kelajuan tertinggi 200km/j. Sememangnya kuasa seperti ini memerlukan daya henti yang besar dan Aston Martin menghasilkan brek cakera seramik karbon yang dipasangkan dengan 4-piston caliper.

Selain itu, Aston Martin V12 Vantage Roadster menampilkan penjimatan berat yang besar dengan bonet clamshell, fender hadapan dan side sill yang diperbuat daripada gentian karbon manakala penyejukan juga telah dinaik taraf dengan gril hadapan yang lebih besar dan bolong enjin di dalam bonet.

Selain itu, Aston Martin V12 Vantage Roadster juga mempunyai sayap belakang yang jauh lebih besar berbanding V12 Vantage standard dan roda aloi 21 inci yang dibalut dengan tayar prestasi tinggi Michelin Pilot 4S. Semua ini melengkapkan rupa badan lebar menjadikan kereta ini kelihatan lebih mengancam namun lebih ringan daripada V12 Vantage standard.

Untuk pelanggan yang lebih selektif, perkhidmatan pemperibadian bespoke khas jenama, Q oleh Aston Martin boleh mengubah hampir semua perkara tentang kereta untuk memenuhi keperluan unik pelanggan, daripada kulit tenunan kepada livery, tiada kekurangan pilihan pemperibadian.

Adakah Aston Martin V12 Vantage Roadster, roadster 2 tempat duduk ultra-eksklusif?

Previous post

Kecerdasan Pelaburan EV Geely Mendapat Pulangan Setengan 1 2022

Next post

Kenapa Pemilik EV RM262K Ini Perlu Mencuri Caj?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *