Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

MPV Mewah Toyota Majesty Akan Tiba Dalam Beberapa Minggu

Toyota Majesty mempunyai bahagian luar yang hebat yang sesuai sebagai pengangkutan ulang-alik mewah atau untuk pengangkutan mewah peribadi.

The Majesty, seperti namanya, adalah people mover yang hebat yang boleh memuatkan sehingga 11 orang dengan selesa dan datang sebagai Toyota pacuan roda belakang.

Semakin popular dengan keluarga dan juga industri pelancongan dan pengembaraan di Thailand di mana ia dilancarkan pada pertengahan 2019, MPV Majesty ini akan tiba di Malaysia pada Ogos atau September 2022 dan ia berkongsi spesifikasi yang sama seperti model Majesty Thailand.

Berdasarkan seni bina kenderaan asas, bahagian bawah badan menggunakan struktur tangga lurus; ini membolehkan anggota sisi lepas terus dan mengekalkan ketegaran kilasan permukaan lantai.

Setiap tiang juga disambungkan ke bahagian bawah badan dalam bingkai berbentuk gelang, menghasilkan badan ketegaran tinggi yang diperlukan dalam people carrier.

Toyota Majesty ialah MPV penuh dengan kehadiran tarmac yang luar biasa di mana ia menggunakan sepenuhnya saiznya, panjang 5,265mm, tinggi 1,990mm dan lebar 1,950mm untuk memberikan ruang dalaman yang berkualiti dan selesa.

Ini bermakna satu-satunya saingannya sekarang ialah Karnival Kia serba baharu dan Hyundai Starex yang semakin tua.  Kia Carnival 2.2 Diesel 11 tempat duduk berharga RM199k dan Hyundai Starex 2.5 Diesel 11 tempat duduk hanya RM151k.

Ya, terdapat juga saingan seperti Mercedes-Benz Vito pada harga RM342k dan Peugeot Traveller (yang telah bersara kerana jualan yang perlahan) yang berharga RM185k.

Sementara itu, anggaran harga jualan untuk Toyota Majesty ini mungkin lebih dekat kepada RM235k atau lebih. Ya, harganya lebih tinggi berbanding Hyundai Starex dan juga Karnival Kia terlaris serba baharu, tetapi ia adalah ‘Toyota’ dan akan terdapat ramai pembeli Alphard kelabu atau dibaik pulih (harga antara RM220k dan RM250k tanpa jaminan dan selepas jualan) yang akan memutuskan untuk membeli The Majesty sebaliknya.

The Majesty sudah berada di Malaysia dan sedang menjalani ujian dan juga perancangan produk sedang melihat pakej aksesori yang akan dimasukkan ke dalam kabin. Mungkin terdapat dua varian yang ditawarkan.

Ia akan dilancarkan dalam beberapa minggu sahaja dan beberapa pengedar sudah mula menawarkan kepada pelanggan tetap mereka bagi membolehkan mereka menjadi yang pertama memiliki MPV besar ini di jalan raya Malaysia.

Dengan peningkatan permintaan untuk MPV besar dalam kedua-dua segmen keluarga dan juga sektor percutian dan pengangkutan pelancong, kami yakin bahawa Toyota Majesty ini akan laku lebih daripada semua Alphard dan Vellfire yang telah dibaik pulih yang datang ke Malaysia dan memberikan pembeli waranti dan ketenangan servis selepas jualan dengan sokongan rangkaian kukuh UMW Toyota.

Previous post

Bolehkah Subsidi RM2 Bilion RON95 Dikawal Dengan Berkesan?

Next post

Kia Carnival Kini CKD Dan Dengan Harga RM231,000

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *