Keselamatan

Bagaimana Subaru EyeSight Memastikan Pemandu Selamat di Lorong Mereka

Kami berkongsi maklumat lanjut tentang teknologi Subaru EyeSight dan cara ia memastikan pemandu selamat di lorong mereka.

Keselamatan ialah keutamaan utama Subaru. Selama bertahun-tahun, pembuat kereta Jepun itu telah membuktikan bagaimana mereka akan mengatasi dan melangkaui persaingan dalam pembuatan kereta yang sememangnya lebih selamat.

Di Malaysia, Teknologi Subaru EyeSight Advanced Driver Assist bukanlah baharu. Ia berfungsi sebagai pembantu pemandu pintar kepada ramai pemilik Subaru selama ini. Sama seperti sepasang mata, sistem EyeSight menggunakan dua kamera yang membolehkannya melihat kedalaman dengan lebih baik dan melakukan beberapa perkara yang menakjubkan.

Kajian mendapati bahawa Subaru yang dilengkapi dengan Teknologi EyeSight Advance Driver Assist mencatatkan 61 peratus penurunan kemalangan, 85 peratus penurunan kemalangan bahagian belakang dengan kecederaan dan 35 peratus penurunan kecederaan berkaitan pejalan kaki. Ini ialah Sistem Advanced Driver Assist yang membuat perbezaan nyata dalam memastikan semua orang selamat, di dalam dan di luar.

Hari ini, kita akan meneroka cara EyeSight memastikan pemandu berada di lorong yang betul dengan menganalisis kedudukan Subaru berhubung dengan tanda lorong.

Hari ini, kita akan meneroka cara EyeSight memastikan pemandu berada di lorong yang betul dengan menganalisis kedudukan Subaru berhubung dengan tanda lorong.

Akhir sekali, terdapat sistem Lane Sway Warning yang mengesan pergerakan kenderaan sebelah ke sisi yang luar biasa dalam lorong perjalanan pemandu, biasanya menunjukkan pemandu yang letih atau terganggu.

Teknologi EyeSight kini tersedia pada kedua-dua model Subaru yang paling popular di Malaysia, Subaru XV yang telah diubahsuai baru-baru ini dan Subaru Forester.

Previous post

Tayar BFGoodrich Advantage Touring Dilancarkan Di Malaysia

Next post

Allianz Road Rangers masih di R&R Esuk 8 Mei 2022

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *