Berita Auto

Hyundai Palisade Dan Kia Telluride Facelifts Akan Datang

Hyundai dan Kia meneruskan serangan mereka dalam segmen SUV besar dengan Palisade dan Telluride baharu.

Tidak lama dahulu apabila Hyundai Motor Group memutuskan untuk membina kenderaan besar yang sangat kompetitif dan memikat. Hyundai Palisade 2018 dan Kia Telluride 2019 kedua-duanya membuktikan bahawa konglomerat kereta Korea Selatan itu mempunyai apa yang diperlukan untuk membawa perjuangan kepada nama-nama lama seperti Toyota, GM dan Ford dalam segmen kebanyakannya Amerika ini. Segmen SUV keluarga besar itu cepat ditembusi oleh kedua-dua Hyundai dan Kia dengan kedua-dua penyertaan ini yang berkongsi kerangka yang sama.

Walau bagaimanapun, 2 tahun dalam industri automotif boleh kelihatan seperti seumur hidup walaupun dengan kekurangan bekalan yang berterusan. Jelas sekali, kedua-dua Kia dan Hyundai telah mengusahakan kemas kini pertengahan kitaran hayat untuk model ini untuk memastikan mereka berdaya saing untuk gelombang kemas kini produk seterusnya. Apa yang agak mengejutkan kami ialah kedua-dua syarikat kereta memutuskan untuk mengusik kami dengan SUV besar mereka yang telah dipertingkatkan dengan cara yang hampir sama dan pada masa yang sama.

Hyundai Palisade baharu dan Kia Telluride baharu kedua-duanya akan didedahkan sepenuhnya pada 13 April 2022. Ini akan dilakukan di saluran YouTube Hyundai USA untuk Palisade dan Telluride baharu akan ditayangkan di tapak web Kia.com dan di Jacob Pusat Konvensyen K. Javits di New York.

Tidak banyak yang diketahui tentang kedua facelift ini. Hyundai Palisade 2023 akan menampilkan gril berlatarkan lebar dengan elemen perisai parametrik lasak, lampu tandatangan hadapan baharu, lampu komposit LED yang disambungkan secara menegak, roda aloi baharu dan banyak lagi. Kia Telluride 2023, sebaliknya, juga akan mendapat elemen reka bentuk baharu, pilihan trim, varian X-Pro baharu dan banyak lagi. Ia juga agak jelas bahawa akan terdapat logo Kia baharu yang dipaparkan pada Telluride baharu serta papan pemuka baharu.

Hyundai Palisade semasa sedang dijual di sini dan kemungkinan akan diperbaharui apabila model facelift tersedia.

Berikut adalah siaran media Hyundai Kia dengan lebih banyak lagi maklumat.

MEDIA RELEASE

Hyundai

The design of the new Palisade conveys dignified refinement with clear differentiation worthy of a flagship SUV. A wider cascading grille form outlines rugged parametric shield elements for a premium appearance. The new forward lighting signature features vertically-connected LED composite lights that frame the grille creating a sharp-edged, technical appeal. New, multi-spoke alloy wheels fill the wheel openings for a solid, premium appearance. The reveal of the new Palisade can be seen on www.hyundaiusa.com and Hyundai USA YouTube channel on April 13. 

Kia

Kia is offering the first glimpse of the new Telluride three-row SUV. Set to debut next week at the New York International Auto Show, the Telluride features bold new design elements inside and out, along with more capability offered through an expanded trimline, including the exciting X-Pro variant. With convenience and technology upgrades throughout, room for seven or eight passengers, and available AWD, the new Telluride will take center stage on the Kia display stand at the Jacob K. Javits Convention Center Wednesday, April 13, at 10:10 AM Eastern time. The debut will be streamed live across Kia America’s social channels and may also be viewed at Kia.com

Previous post

Lotus Emira First Edition Dilancarkan Di Malaysia - Harga Dari RM1.13 Juta

Next post

Kereta Elektrik smart #1 Akan Tiba Dengan Lencana Proton Di Proton Edar

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *