Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Kita Digoda Model Ford Ranger 2022 Di Australia

Ford Ranger yang baharu ini mungkin akan tiba di Australia sebelum ASEAN.

Ford Australia baru sahaja berkongsi dan menerbitkan video godaan rasmi pertama trak pikap Ford Ranger 2023 yang baru ‘diuji secara ekstrem’ dalam pelbagai medan dan keadaan cuaca.

Harus diingat bahawa video ini dihasilkan di Australia, yang merupakan negara right hand drive (seperti ASEAN) dan trak pikap dalam video yang diuji ini adalah Ranger pemanduan kiri yang akan menuju ke negara-negara Amerika atau Eropah.

Ranger yang disamar kuat menyembunyikan ciri baru yang berbeza tetapi bukan bayangan kebesaran dan ototnya. Ada kemungkinan besar bahawa Ranger barhau ini akan mempunyai banyak persamaan reka bentuk Ford Maverick terlaris semasa yang merupakan model Amerika Utara buat masa ini.

Dalaman Ranger 2023 mungkin sangat berbeza berbanding model semasa yang sudah 5 tahun bahkan menjadi penjual terbaik di Eropah. Ada peluang yang baik bahawa ciri-ciri kabin yang dilihat dan dikagumi dalam Ford Bronco dan Maverick mungkin akan memasuki Ranger terbaru ini.

Kami yakin perancang kabin Ford akan menyertakan ciri kabin dari Ford Bronco baharu seperti sistem SYNC® 3 dengan skrin sentuh 8 inci dan keserasian dengan Apple CarPlay ™ dan Android Auto ™. Juga, poket tempat duduk berzip untuk penyimpanan tambahan dan juga pembuka botol terbina di ruang kargo.

Dengan keseluruhan tenaga elektrik yang mesra alam menjadi topik hangat sekarang dan pada masa akan datang, enjin diesel baharu akan tetap digunakan. Namun, kami mengesyaki mungkin ada varian enjin baharu yang akan datang, iaitu Ford 2.5L Duratec hibrid dengan e-CVT yang diperkenalkan pada Maverick dan sudah digunakan dalam Ford Kuga Plug-in hibrid.

Dalam Ford Maverick Hybrid XLT 2020

Mungkin juga terdapat versi hibrid plug-in yang akan menggabungkan enjin petrol empat silinder 2.3 liter turbocharge dengan motor elektrik tunggal yang menghasilkan 362 kuasa kuda dan 680 Newton meter tork memberikannya kekuatan penghantaran terbaik dalam kelas .

Bahagian dalam trak pikap Ford Ranger Wildtrak terkini dilengkapi dengan upholsteri kulit dan pelbagai ciri seperti SUV. Di bawah hood terdapat enjin diesel 2.0 liter twin-turbo. Ia dapat menghasilkan 213hp kuasa dan 500Nm tork yang disalurkan ke semua 4 roda melalui transmisi automatik 10-kelajuan.

Ford Ranger XLT Plus menampilkan enjin 2.0L Single-Turbo yang memberikan 180PS kuasa dan 420Nm tork. Dilengkapi dengan ciri-ciri mudah seperti keyless entry, push-start-button dan Easy Lift Tailgate, ia sangat sesuai untuk kerja dan pengembaraan.

Previous post

Aplikasi Mudah Alih Bantuan Jalanan 24Seven Toyota Kini Diintegrasikan Dengan VTS

Next post

BMW Group Berjaya Hantar Sejuta Kereta MINI

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *