Hibrid, Elektrik, HidrogenTrak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Maxus MIFA Concept Adalah Sebuah MPV EV Yang Ada Banyak Power

Mahukah anda sebuah MPV elektrik dengan tork 900Nm? Maxus MIFA mungkin dapat menunaikan keinginan anda.

Di Auto Shanghai 2021, Maxus mendedahkan konsep MPV elektrik baharu yang disebut MIFA. MIFA di sini sebenarnya bermaksud Maxus Intelligent Flexible Architecture. Jadi, ya, sementara MIFA adalah kereta konsep, ia juga merupakan persembahan untuk platform baharu dari SAIC, konglomerat yang memiliki jenama Maxus.

Maxus mengatakan MIFA akan digerakkan dengan motor elektrik berkembar yang menghasilkan power 680PS dan tork 900Nm, yang membolehkan penggerak keluarga ini bergerak dari 0-100km / j dalam 3.8 saat. Ini adalah jumlah kuasa yang over untuk sesuatu yang begitu besar dan berorientasi keluarga, tetapi itu semua konsep buat masa ini, jadi kami akan melepaskannya.

Secara keseluruhan, Maxus MIFA mengambil bentuk kotak standard MPV, tetapi perincian, permukaan dan reka bentuknya tidak seperti MPV masa kini. Ia juga lebih rendah dari permukaan tanah dan lebih lebar daripada MPV hari ini.

Kerana ia adalah kenderaan elektrik, tidak ada pembukaan di hadapan. Grilnya adalah sekeping plastik hitam berkilat. Di atasnya terdapat satu bar cahaya yang berfungsi sebagai lampu siang. Bumper adalah tempat meletakkan lampu depan. Mereka kelihatan seperti 6 projektor LED, dengan tiga sebelah.

Cermin tepi nampak macam digital sepenuhnya dan di bawah terdapat roda yang kelihatan futuristik dan aerodinamik. Maxus MIFA mempunyai grafik ditepi badan berbentuk Z yang cukup berbeza dalam krom. Ia bermula dari hud hingga ke tiang-C di mana ia memanjat dan bergabung dengan bumbung dan berakhir di spoiler.

Selain trim krom ini, terdapat juga aksen emas di bahagian bawah MIFA. Agaknya, ini mungkin warna yang disesuai dengan apa pun warna badan luaran yang masuk semasa pengeluaran.

Lampu belakang disatukan oleh bar cahaya di bahagian belakang. Skrip Maxus terpampang di depan dan belakang, tetapi dalam ukuran yang berbeza. Grafik lampu belakang bersudut dan terdapat grafik menyilang yang dicetak di atasnya. Motif yang sama nampaknya dicetak pada kaca penumpang paling belakang, tetapi hiasan dalamannya tidak banyak menunjukkannya.

Sebagai sebuah kereta konsep, bahagian dalamnya sangat futuristik. Hampir terlalu futuristik untuk standard kereta pengeluaran moden, tetapi manalah tahu. Maxus mengatakan bahawa mereka akan melancarkan MIFA pada bulan November, tetapi mereka tidak mengetahui aspek mana yang akan digunapakai dari konsep tersebut.

Di Malaysia, Maxus diwakili oleh Weststar. Mereka sudah menjual G10 selama 5 tahun di Malaysia.

Previous post

Jualan Proton Susut 37.1 Peratus Pada Mei

Next post

McLaren Elva Sertai Barisan Lego Speed Champions

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *