Berita Auto

Rolls-Royce Dan Bentley Baru Mengeluarkan Model Eksklusif Jepun

Rolls-Royce atau Bentley? Yang mana satu lebih Eksklusif?

Hubungan antara Britain dan Jepun terjalin sejak beberapa abad. Kedua-dua negara pulau yang rajin ini mempunyai hubungan sejarah yang lebih dekat daripada yang disedari ramai. Tetapi hari ini, kami tidak berada di sini untuk pelajaran sejarah. Kami di sini untuk membincangkan model eksklusif Jepun dari Bentley dan Rolls-Royce. Kedua-dua marque British milik Jerman melancarkannya secara bebas. Mereka bukan kereta yang setanding, tetapi juga tidak terlalu jauh. Mari lihat apa yang masing-masing lakukan.

Bentley Mulliner Continental GT V8 Equinox Edition

Bentley siap dulu. Pada 15 April 2021, mereka melancarkan Continental GT V8 Equinox Edition.

Continental GT V8 ini diusahakan oleh Bentley Mulliner, cabang pembinaan khas mereka. Tema monokrom keseluruhan kereta berdasarkan warna hitam, perak dan putih. Ia boleh dipilih dengan kemasan cat luaran Onyx (hitam) atau Glacier White. Ia dilengkapi dengan Spesifikasi Gaya (splitter depan, diffuser belakang, spoiler bibir boot, kusen sisi) dalam serat karbon hitam berkilat tinggi. Aksen pinstripe Moonbeam (perak) dilukis dengan tangan di tepi kepingan serat karbon. Roda Spesifikasi Mulliner Driving 22 ″ selesai dengan cat Tungsten logam gelap.

Di dalam, Continental GT V8 Equinox Edition mendapat kulit aksen perak di sandaran kepala dan panel tepi tempat duduk, yang berbeza dengan kulit Beluga utama. Jahitan kontras perak pada tempat duduk. Roda stereng mempunyai venir dua tona (Piano Moonbeam over Grand Black). Terdapat juga tikar lantai Mulliner tebal.

Bespoke Rolls-Royce Dawn denga Kengo Kuma

Rolls-Royce bekerjasama dengan arkitek Kengo Kuma dan pemaju harta tanah Westbank untuk Bespoke Dawn eksklusif Jepun mereka. Keseluruhan kereta dibuat untuk mencerminkan “The Kita”, sebuah kediaman mewah baharu di Tokyo. Ini ada hanya satu, jadi ia sudah menjadi kenderaan yang lebih eksklusif daripada Bentley yang kami nyatakan di atas. Ia juga berkuasa V12 dan convertible berbanding dengan coupe berkuasa V8 dari Bentley.

The Bespoke Dawn dicat dengan Silver Haze, yang mempunyai kilauan gangsa di bawah sinar matahari. Hood kereta selesai dengan warna Perak dan terdapat coachline hitam.

Di dalamnya, panel Royal Walnut pori terbuka terdapat di deck belakang. Upholsteri kulit Selby Grey menutup bahagian dalam dengan aksen Putih dan Hitam Artik. Tali pinggang keledar berwarna kelabu Slate.

Papan pemuka dan fasia Rolls-Royce ini bergradasi, beralih dari Piano Selby Grey ke Piano Black. Motif lattice diterapkan pada sulaman pada headrest depan dan “air terjun” di antara tempat duduk belakang. Jam dan payung bespoke disesuaikan dengan warna dalaman.

Previous post

Hyundai Kona N Berprestasi Mengagumkan

Next post

Citroën Ami 6 Sudah Berusia 6 Dekad

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *