Aksesori / Produk / Alatan / Minyak

Koleksi Le Mans Bentley: Penghormatan kepada Legasi Kemenangan

Edisi terhad Continental GT Coupé dan GTC menghargai sejarah gemilang Bentley di Le Mans.

Bentley merayakan 20 tahun sejak kemenangan keenamnya di 24 Jam Le Mans dan 100 tahun sejak perlumbaan legendaris itu pertama kali diadakan dengan mencipta edisi terhad Continental GT Coupés dan Continental GTC’s. Setiap model akan dikuasakan oleh enjin W12 Bentley, enjin 12 silinder paling berjaya pada era moden.

Koleksi Le Mans menampilkan butiran luaran dan dalaman unik yang diilhamkan oleh Speed 8 #7 pemenang Le Mans. Dalam artikel ini, kita akan meneroka pelbagai aspek Koleksi Le Mans secara terperinci dan memahami bagaimana koleksi eksklusif Grand Tourer ini menghormati sejarah bersama Bentley dengan 24 Jam Le Mans.

Koleksi Le Mans adalah satu set eksklusif Grand Tourer yang menghormati sejarah panjang dan gemilang Bentley dengan 24 Jam Le Mans. Bilangan terhad Continental GT’s dan Continental GTC’s dalam Koleksi Le Mans dihiasi dengan warna hijau Verdant, dengan jalur perlumbaan Moonbeam di atas bonet (dan atap Coupé).

Spesifikasi Blackline mengangguk kepada livery hitam dan hijau Speed 8, sementara komponen badan spesifikasi Styling serat karbon dihiasi dengan hitam dengan jalur halus Moonbeam. Beluga hitam juga dipilih untuk bumper depan bawah, penutup cermin sayap dan kawasan ‘horseshoe’ belakang di bawah spoiler bootlid, sementara roda sepuluh pelek 22 inci hitam menutupi brek seramik karbon yang kuat dan kaliper brek merah.

Bentley-Continental-GT-and-GTC-Le-Mans-Collection-1.0

Mulliner, divisyen komisen peribadi Bentley, mengambil inspirasi daripada kereta balap hijau gelap Speed 8 yang menguasai semua yang ada di Le Mans pada tahun 2003. Pereka Mulliner mengkaji dengan teliti Speed 8, pemenang pada tahun 2003, salah satu kereta balap tercantik yang pernah menjuarai Le Mans.

Koleksi Le Mans menampilkan banyak butiran khas, bermula dengan plat ambang Speed 8 dan enam-daun treadplates yang menyambut penumpang ketika memasuki interior. Fasia menampilkan lambang enam-daun yang disisipkan ke dalam serat karbon berkilat tinggi, menandakan enam kemenangan keseluruhan yang dicatatkan oleh Bentley di Le Mans antara 1924 dan 2003.

Interior Koleksi Le Mans Continental GT dan Continental GTC lebih mewah daripada Bentley Speed 8, tetapi ada rasa tujuan sukan yang sama. Lampu sambutan karangan bunga 2003 khas membawa anda ke dalam kokpit yang ditatah dengan kulit Beluga. Kain Dinamika bertudung prestasi meliputi permukaan tempat duduk, sementara skema warna monokrom interior dilonggarkan oleh jahitan kontras tempat duduk dan sabuk keledar dalam Hotspur. Stereng, ditata dalam kulit dan Dynamica, juga menampilkan jahitan kontras Hotspur dan tab aksen enam jam.

Bentley Koleksi Le Mans menampilkan banyak butiran khas, termasuk grille matriks Bentley, yang menampilkan #7 yang dicat dalam warna Arctica putih, menggabungkan nombor kemenangan perlumbaan 2003 dengan radiator yang dicat Bentley yang menang di Le Mans lima kali antara 1924 dan 1930.

Previous post

Mengejar Honda N-Box: Mitsubishi Delica Mini Menggoda Pasaran

Next post

Hennessey Memperkenalkan Hypercar 'Revolution' Venom F5 Berfokus Trek

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *