Anugerah / VOTY / Pameran Motor

Mercedes S-Class Menang Anugerah Kereta Mewah Dunia 2021

S-Class mengalahkan Rolls Royce dan Bentley untuk anugerah berprestij ini.

Bila berkenaan memberikan permotoran kemewahan yang murni, Rolls Royce selalu mempertahankan kedudukan mereka sebagai yang terbaik dan tanpa sebarang persoalan jenama automotif mewah kedua, Bentley. Kedua-dua jenama Britain kini menjadi sebahagian daripada kumpulan automotif Jerman dan masih dibina sepenuhnya di England.

Tetapi nampaknya jarak dari jenama automotif mewah di tempat ketiga telah sampai di depan pintu mereka dan berada di kedudukan mengatasi Bentley dan Rolls Royce setelah juri 93 wartawan permotoran dari 28 negara berbeza memilih Mercedes-Benz S-Class yang baharu memenangi penghargaan yang berprestij ini.

Nah, bagi Bentley, pemasar jenama di syarikat induk Volkswagen Group akan berlintang-pukang berusaha mencari sebab mengapa mereka tidak menang, tetapi dengan Rolls Royce, pemasar jenama mereka akan ‘meletakkan cerek’ untuk seteko teh dan itu sahaja. Rolls Royce akan terus menjual kerana mereka meletakkan diri mereka dalam segmen mereka sendiri.

Bentley mungkin sama dengan pasukan asal dari Crewe di Cheshire, England tetapi pemilik jenama di Wolfsburg akan berusaha mencari jawapan.

Perjalanan ke anugerah 2021 World Car berakhir hari ini dengan pengisytiharan MERCEDES-BENZ S-CLASS sebagai 2021 World Luxury Car seperti yang dipilih oleh 93 wartawan antarabangsa terkemuka dari 28 negara yang menjadi panel juri World Car Awards. Undian tersebut terisytihar oleh KPMG.

Ini adalah kemenangan Kereta Mewah Dunia keempat untuk Mercedes-Benz dan kali kedua S-Class memenangi gelaran dalam sejarah 17 tahun World Car Awards.

“Adalah suatu kehormatan besar untuk melihat S-Class baharu ini yang dikenali di seluruh dunia sebagai 2021 World Luxury Car”, kata Prof Dr Uwe Ernstberger, Ketua kumpulan produk siri model S-Class dan C-Class di Mercedes-Benz AG . “Dan ini terasa betul. Berdasarkan tradisi inovasi yang panjang, generasi baharu sekali lagi menetapkan langkah dalam industri automotif. S-Class menawarkan inovasi trailblazing di semua bidang, dari keselamatan dan keselesaan hingga kecekapan. “

MERCEDES-BENZ S-CLASS dipilih dari senarai kemasukan awal sepuluh kereta dari seluruh dunia kemudian senarai pendek tiga finalis seperti yang diumumkan pada 30 Mac. Finalis Top 2021 di Dunia adalah Land Rover Defender, Mercedes-Benz S-Class, dan Polestar 2.

Kenderaan yang layak mendapat penghargaan World Luxury Car mesti dihasilkan dalam jumlah sekurang-kurangnya 5,000 unit / tahun, mesti berharga pada tahap kereta mewah di pasar utama mereka, dan mesti “dijual” di sekurang-kurangnya dua pasar utama, di sekurang-kurangnya dua benua yang terpisah, antara 1 Mei 2020 dan 1 Mei 2021.

Previous post

Ini Mungkin Rupa BMW X8 Yang Akan Datang

Next post

Subaru Impreza 22B STi Dijual Dengan Harga RM1.3 Juta

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *