Bisnes

April 2021 Ini Kereta Suzuki Akhirnya Kembali Ke Malaysia

Cuba teka siapa yang akan membawa balik jenama kereta Suzuki ke Malaysia.

Percaya atau tidak, wahai peminat Suzuki kami adalah berita baik untuk anda. Jenama Suzuki akan kembali ke Malaysia dan akan dibuka untuk perniagaan dalam hanya satu bulan nanti.

Cuba teka siapa pemilik jenama Suzuki yang baharu ini? Selepas keluar dari kumpulan DRB-Hicom dan pemergian Encik Keiichi Suzuki, Pengarah Urusan Suzuki Malaysia Automobile Sdn Bhd pada akhir 2015 (sekarang dengan Suzuki Filipina), bilik pameran Suzuki di seluruh negara perlahan-lahan ditutup atau dijenamakan semula.

Kenapa MPV Kedua

Ini adalah ketika Proton berkolaborasi dengan Suzuki Motor Corporation Jepun untuk rebadge MPV kompak Suzuki Ertige. Pada masa itu Proton sudah ada MPV 7 tempat duduk Exora dan ianya agak pelik kenapa MPV 7 tempat duduk kedua diperlukan, dan model yang rebadge sepenuhnya tanpa input lokal sama sekali. Ia dilancarkan dalam 2 varian, manual Eksekutif [MT] dan automatik [AT]); dan transmisi Executive Plus (AT) masing-masing dengan harga bermula dari RM58,800 hingga RM64,800 untuk Semenanjung Malaysia. Jualanya agak baik kerana ia berkualiti dan ia adalah kejuruteraan Suzuki yang terbukti.

Jadi Siapakah Yang Akan Menerajui Syarikat Ini

Persoalan yang sebenarnya ialah siapakah yang akan jadi penjaga jenama BAHARU Suzuki di Malaysia? Persoalan sejak 4-5 tahun terakhir ini dan kami menerima berita bahawa rakan niaga baharu Malaysia mereka ialah NAZA Automotive Group sudah bersedia untuk menghidupkan semula jenama Suzuki di Malaysia sekali lagi.

Jimny Akan Sampai

Semua akan terungkap hanya dalam beberapa minggu ini dan kelahiran semula Suzuki di Malaysia akan bermula dengan Suzuki Jimny generasi ke-4 yang baharu ini dengan kesemua kualiti terbaik pendahulunya untuk menghasilkan off-roader kontemporari dan kompak retro ini.

Tidak diragukan lagi bahawa Jimny 4×4 terbaru ini diinginkan dengan kombinasi gaya non-konformis, kabin yang direka dengan baik dan berfungsi, serta teknik yang mantap. Jimny generasi ke-4 ini mungkin merupakan Jimny paling lengkap yang pernah dihasilkan. Kami menginginkannya dan kami menginginkannya pada tahun 2021. Harga jualan dianggarkan berjumlah RM195,888.00 (tertakluk kepada pengesahan).

Harga Swift Sport

Model seterusnya yang ditawarkan ialah Swift Sport yang pertama kali diperlihatkan kepada dunia pada tahun 2017. Model ini mendapat penambahbaikan beberapa bulan yang lalu dan memandangkan kenderaan Suzuki yang akan dijual di Malaysia akan datang dari Jepun (tidak ada model Suzuki buatan India akan dilancarkan) dengan enjin 1.2 liter dan hibrid yang dipertingkatkan sebagai standard serta kemas kini peralatan standard yang lebih lanjut. Selain reka bentuk luarannya yang bergaya dengan ukuran ringkas hanya 3,845mm, Suzuki Swift terbaharu ini mempunyai jarak pandang yang sangat baik, kabin yang luas dan ruang bagasi yang luas.

Peralatan standard mestilah termasuk penyaman udara, kamera belakang, Radar Brake Support dengan Adaptive Cruise Control, pautan telefon pintar untuk Apple CarPlay dan Android Auto, stereng kulit, Lampu depan LED, lampu gabungan belakang LED, roda aloi 16-inci yang digilap dan tingkap elektrik depan . Harga jualan dianggarkan sekitar RM135,888.00 (tertakluk kepada pengesahan).

Suzuki-Returns-swift-side-right-rolling-11.0

Previous post

Indian Motorcycle Perkenal Barisan Model FTR 2022

Next post

Ducati Melaporkan Keuntungan Kukuh Dengan Aliran Tunai Yang Positif Walaupun Dengan Cabaran Tahun 2020

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *