Berita Auto

BMW E28 525i Ini Perlu Dipertimbangkan Lebih Daripada Sedan E30

Ini adalah sedan sukan E28 klasik yang sangat diminati sekarang.

Semasa kami mengimbas facebook kami, kami menemui kereta yang sangat jarang dijual ini. Ini menurut pendapat kami adalah salah satu sedan sukan klasik yang paling menarik dan yang sering dihargai oleh peminat BMW klasik.

Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, ada banyak penekanan pada BMW E30 sedan dan coupe dan harga permintaannya di pasaran kereta terpakai (Malaysia dan global) telah naik terlalu banyak.

Harga rata-rata untuk sedan E30 yang baik pulih bermula dari RM20,000 hingga RM45,000 (bukan untuk E30 M3) dan untuk coupe (2 pintu) anda mungkin perlu membayar lebih 20 peratus. Ya, ini kereta yang bagus dan reka bentuknya evergreen tetapi sekarang mari kita lupakan E28 ini yang melahirkan sedan sukan M5 yang pertama.

Mencari BMW E28 yang ‘cantik’ yang dibaikpulihkan dan dikendalikan dengan baik di Malaysia bukan senang kerana pemilik E28 yang hebat tidak akan berpisah dengan ‘bini’ mereka. Kami ada jumpa banyak projek E28 yang dibaikpulih sekerat jalan dan banyak enjin yang dipenuhi karat dengan banyak yang masih perlu dilakukan. Harga yang mereka minta naik dari RM8,000 hingga setinggi RM28,000.

Oleh itu, ketika kami nampak unit yang dibaikpulih ini dijual dan dengan gambar yang menunjukkan banyak kerja yang telah dilakukan, kami terpaksa berkongsi permata ini. Ya, kami ingin mahukanya, tetapi tidak dalam iklim ekonomi ini. Mungkin anda mampu. Hubungi pemiliknya terus dan lakukan pemeriksaan terperinci untuk memastikan bahawa kereta ini benar-benar permata.

Berikut adalah kata-kata pemilik mengenai E28 ‘tidak boleh dilupakan’ ini:

Here for sale is my 1983 BMW 525i E28 Automatic. Car has been well maintained and recently restored, 38 years old but feels and drives great. Below are some details:

– Year 1983/Registered end 1983

– Original M30B25 6 Cylinder timing chain Engine

– Smooth Original 4 speed Automatic Gearbox

– Genuine mileage only 200K miles

– Recently repainted in BMW Deep Sea Blue Metallic

– Original M-Tech full bodykit

– Very nice Black leather interior with blue trims and carpet

– Leather wrapped dashboard

– Refurbished Original BBS BMW Style 5 Mesh Wheels

– 4 New Continental Tires

– New Radiator

– New Engine Mountings

– New Battery

– New Thermostat Housing

– All electrics including windows, lights, meters, central locks and alarm all work

– Good cold Aircond

Car has had bodywork done previously and has no rust, all minor rust issues and welding work was done before painting..  Pictures of the bodywork progress available.. Good solid body.. Original Mtech made in Germany bumpers and side skirt

Interior is in very good condition, leather seats has no damage or cracks.. Original dashboard has been leather wrapped.. Meters, lights, check control panel and all electrics work as they should, even mileage clocking works..

All bushes, mountings , shock absorbers have been replaced in the past years so car feels and drives great with no noises from undercarriage.. Brake pads and hoses replaced..

Recently done Engine service and maintenance including engine oil, spark plugs, brake fluid, gear oil,axle oil, engine mountings and more.. Brand new radiator too.. Car starts and drives with no problems, no overheating or any other issues.

This car is in buy and drive condition and doesnt require any work/time/money to be spent on her.. Asking price is fair considering the condition.. Appreciating classic and getting really hard to find one in good condition..

Selling at RM35,900 for serious cash buyers and BMW enthusiast.. Price is negotiable but this is not an urgent or desperate sale so no low ball offers please.. Price also includes the Puspakom inspection and JPJ ownership transfer fees. View to appreciate..

Hubungi Pemilik terus di 016-2098310 untuk maklumat lebih lanjut atau temu janji. Lokasi USJ Subang Jaya.

Previous post

Ada Nissan Qashqai Baharu Dan Adakah Ia Akan Datang Ke Malaysia?

Next post

Kerajaan Singapura Bersungguh-sungguh Mempromosikan Kenderaan Elektrik Pada Belanjawan 2021

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *