Berita Auto

Mercedes-Benz All-Terrain Dilancarkan Di India

E-Class paling serba boleh sepanjang masa mungkin tidak akan datang ke Malaysia

Segmen SUV premium terus berkembang di Eropah dan juga Malaysia seperti Volvo, Jaguar, Mercedes, Peugeot, Porsche, Range Rover, Lexus, DS, dan BMW telah membantu membangkitkan kehausan pengguna dengan reka bentuk baharu dan menarik serta pengendalian sedan sukan dilancarkan untuk memberikan dinamik pemanduan yang terjamin.

Pengilang kereta memasuki segmen ini dengan gaya badan yang agak konvensional, tetapi sekarang mereka juga ingin menawarkan pelbagai derivatif untuk memanfaatkan selera pengguna yang nampaknya tidak habis-habis dengan SUV.

Perancang produk dan pemasar menyukai segmen ini kerana mereka dapat menerapkan penampilan dan teknologi premium pada kereta berdasarkan platform yang dikongsi bersama. Sementara itu, station wagon sudah dilupakan. Wagon pacuan semua roda seperti Volvo XC70 Cross Country dan Subaru Outback memang popular sebelum kedatangan SUV.

Hari ini, pengeluar masih menawarkan wagon pacuan semua roda, tetapi populariti mereka dibayangi SUV. Ini mungkin sebab mengapa tidak ada yang bercerita tentang Volvo V70 Cross Country yang baharu dan kereta semua roda Mercedes-Benz terbaharu ini.

Mercedes-Benz All Terrain 

All-Terrain secara visual lebih serupa dengan model SUV. Di samping itu, komponen All-Terrain khas seperti gril radiator atau skid plate bergaya kini mempunyai kemasan krom cermin dan bukannya warna bayangan perak sebelumnya.

Tiga warna cat baharu yang tersedia untuk E-Class sebagai sebahagian daripada penyegaran model menggunakan high-tech silver, graphite grey metallic dan mojave silver. Line-up roda juga telah diperluas dan sekarang termasuk roda aero, yang juga menyumbang kepada penjimatan bahan bakar dan kelestarian.

Mercedes-Benz All-Terrain_red
Mercedes-Benz All-Terrain_beauty shot
Mercedes-Benz All-Terrain_white
Mercedes-Benz All-Terrain_dashboard
Mercedes-Benz All-Terrain_side top view
Mercedes-Benz All-Terrain_front view

Untuk pasaran India, All-Terrain dijual dengan harga INR 75 Lakhs dan dilengkapi dengan enjin diesel empat silinder yang menghasilkan tenaga 194hp dan ia mempunyai 4MATIC. Ciri khas model khas, mod transmisi All-Terrain, diilhamkan dari rangkaian GLE Mercedes-Benz yang menawarkan tetapan pemanduan off-road. Konfigurasi suspensi Kawalan AIRBODY yang selesa dan roda besar dengan dinding sisi yang lebih tinggi meningkatkan keselesaan perjalanan walau di jalan teruk menjadikannya yang terbaik memakai logo Bintang Tiga Pucuk.

Mercedes-Benz E-Class All-Terrain mempunyai penampilan yang hebat dan unik ditambah dengan kemampuan pergi ke mana sahaja yang membezakan All-Terrain dari estet klasik. Ia mempunyai rangkaian teknologi yang meningkatkan keseronokan memandu dan menawarkan kemewahan yang tidak dapat ditandingi dengan daya tarikan yang kuat. All-Terrain mempunyai keanggunan dan kemewahan E-Class yang digabungkan dengan kepraktisan dan fleksibiliti SUV, dengan kemampuan di mana-mana sahaja off-road.

E-Class All-Terrain pacuan semua roda 4MATIC mempunyai ciri unik seperti peningkatan pelepasan tanah kerana suspensi udara multi-ruang AIR BODY CONTROL. Ianya serba boleh dan paling fleksibel yang direka khas untuk jalan yang tidak berturap menjadikannya pilihan utama untuk sebuah kereta keluarga. Model baru ini menawarkan semua penyelesaian petak simpanan pintar seperti kedudukan kargo tempat duduk belakang. Semua inovasi E-Class yang berkaitan dengan keselamatan, keselesaan dan kemudahan boleh didapati pada E-Class All-Terrain yang baharu ini.

Spesifikasi E-Class All-Terrain E 220 d 4MATIC

Enjin: Inline 4, turbocharged

Kapasiti: 1950cc

Gearbox: 9G-TRONIC

Max kuasa: 194bhp @ 3800rpm

Max tork: 400Nm @1600-2800Nm

Top Speed: 231km/h

0-100 km/h: 8.0 secs

Harga: Tiada Di Malaysia

Previous post

Geely Bin Rui F-Type Sport Tiada Kaitan Dengan Jaguar

Next post

Volkswagen Tiguan eHybrid (PHEV) Debut Di Jerman Dengan Harga €42K

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *