Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Pakar Hibrid Corolla Hibrid Baharu Kongsi Beberapa Fakta

Akhir tahun lepas kita spotted Toyota Corolla Hibrid di tempat letak kereta ibu pejabat UMW Toyota. Terpakir di sana dengan lencana hibrid dan didaftarkan untuk kegunaan do atas jalan Malaysia, kami yakin Corolla itu akan dilancarkan di Malaysia. Walau bagaimanapun, keadaan di sekeliling kita melambatkan pelancarannya dan sementara itu, kami mempunyai temubual menarik dengan jurutera hibrid untuk Corolla Hibrid yang baharu ini.

Apakah perbezaan sistem hibrid 1.8 liter dengan 2.0 liter; adakah ia hanya anjakan enjin pembakaran?

Sistem 1.8 liter telah dibangunkan untuk pelanggan yang menghargai ekonomi bahan bakar. Dan powertrain 2.0 liter telah dibangunkan untuk pelanggan yang mahukan lebih kuasa dan pacuan yang lebih dinamik. Tetapi perbezaan antara kedua-dua unit tidak terhad kepada anjakan enjin pembakaran; yang terakhir adalah sistem hibrid pengisian diri yang benar-benar baru yang boleh menawarkan kedua-dua kecekapan bahan api yang baik dan pemanduan bersemangat.

Adakah powertrain hibrid 1.8 liter sama dengan Prius dan C-HR, atau ada perubahan yang dibuat?

Sistem HV 1.8 liter pada dasarnya adalah sama seperti Prius atau C-HR tetapi kami membuat sedikit perubahan tuning untuk memperhalusi powertrain dan meningkatkan pengalaman memandu.

Toyota Corolla Hybrid 2020
Toyota Corolla Hybrid 2020
Toyota Corolla Hybrid 2020

Apakah cabaran utama anda semasa pembangunan sistem hibrid 2.0 liter yang baharu ini?

Untuk powertrain hibrid 2.0 liter baru, kami memajukan bukan sahaja kadar pecutan tetapi juga rasa percepatan. Dengan menekan rpm enjin awal dengan menggunakan lebih banyak bateri dan kuasa motor elektrik, kami dapat merealisasikan perasaan lebih linear bagi kelajuan enjin dan kenderaan yang sepadan semasa pecutan.

Ada perbezaan di antara kedua-dua powertrains hibrid berkenaan penjanaan semula tenaga / mengecas bateri?

Oleh kerana sistem hibrid 2.0 liter mempunyai lebih banyak sel bateri berbanding dengan varian 1.8 liter, ia boleh menghasilkan kedua-dua output yang lebih besar dan menawarkan lebih banyak tenaga regeneratif.

2020 Toyota Corolla_Barcelona Red

Bagaimanakah sistem gearbox 2.0 liter berbeza dengan 1.8 liter? Kenapa 2.0 liter mempunyai ciri-ciri gear paddle shift distereng?

Terus terang, sistem HV tidak mempunyai kotak gear; ia mempunyai transaxle. Perbezaan antara transaxles 1.8 liter dan 2.0-liter adalah dalam saiz motor dan gear. Mengenai powertrain Hibrid 2.0-liter, kami menawarkan paddle shifter kerana ia memberi pemandu lebih banyak kawalan dan dengan itu membolehkan pengalaman memandu yang lebih bersemangat.

Previous post

Kerja Penyelenggaraan DIY Untuk Kereta Kesayangan Anda

Next post

Honda CB-F Concept Tampil Rekaan Retro

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *