Bisnes

Kos Sebenar Kereta Import Sebelum Dikenakan Cukai Malaysia Tahun 2019

Beberapa hari yang lalu, kami menyedari bahawa harga kereta CBU pra-cukai baharu telah diterbitkan oleh Kerajaan Persekutuan. Sejak Pakatan Harapan mengambil alih, mereka telah menerbitkan harga seperti ini dua kali sebelum, sekali pada Februari 2019 dan sekali lagi pada Oktober 2019.

Terdapat ratusan penyertaan, jadi ada pautan di bawah yang akan membawa anda ke senarai sebenar yang diterbitkan. Kami juga menganalisa tabulasi data dan berkongsi sedikit maklumat bermakna dari angka tersebut.

Kami juga tidak berapa pasti sama ada cukai import dan duti telah dikemas kini sejak tahun 2006, tetapi dengan andaian laman web MITI sentiasa dikemas kini, ini adalah kadarnya:

Harga di sini:

P.U. (B) 80/2019 – Diterbitkan pada 19 February 2019

P.U. (B) 497/2019 – Diterbitkan pada 16 October 2019

P.U. (B) 644/2019 – Diterbitkan pada 24 December 2019

P.U. (B) 646/2019 – Diterbitkan pada 24 December 2019

P.U. (B) 648/2019 – Diterbitkan pada 24 December 2019

Bagi 2020, prospek industri kereta yang diimport sangat baik memandangkan permintaan untuk kenderaan mewah serta barangan mewah di Malaysia akan menjadi trend dan walaupun dengan kemungkinan kelembapan pasaran, ia tidak akan menjejaskan segmen barangan dan perkhidmatan mewah.

Untuk jenama kereta mewah, penembusan pasaran lebih meluas adalah kemungkinan yang besar dan dengan kemungkinan besar mereka akan mengambil sebahagian pasaran yang kini dinikmati oleh pemimpin pasaran semasa jika jumlah usaha yang betul dimasukkan ke dalam penjenamaan dan memperoleh pendedahan pasaran.

Perhatikan kebangkitan jenama kereta tertentu di pasaran Malaysia bermula dengan jenama Amerika yang ikonik, Jeep. Pengedar jualan baharu telah dilantik dan model baharu Wrangler yang popular akan tiba. Jeep akan kembali dan kami juga akan melihat kebangkitan semula kereta Suzuki di Malaysia yang akan bermula dengan penjualan jenama Jimmy compact 4 × 4 semua baharu dan hatchback Hot Swift yang baharu di seluruh dunia tidak lama lagi.

Sesetengah jenama akan menghadapi masa yang sukar dengan jualan yang semakin berkurangan disebabkan oleh teknologi lama dan hanya facelifts dan yang lain akan mengalami krisis mata wang yang akan meresap ke dalam pasaran automotif kami. Adakah harga kereta akan turun? Kamu rasa tidak, tetapi beberapa jenama akan mengambil usaha tambahan untuk memasukkan lebih banyak teknologi dan ciri untuk merangsang minat dan mengekalkan kemasukan pembeli ke bilik pameran mereka walaupun perlu membayar lebih banyak untuk kereta baharu, sama ada dipasang secara tempatan atau diimport sepenuhnya, semuanya akan naik.

Previous post

Aston Martin Bakal Perkenal Sistem Kamera Pandang Belakang

Next post

Porsche 911 Belgian Legend Edition Rai Ulang Tahun Jacky Ickx

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *