Berita Auto

3 Sebab Mengapa Proton X50 Belum Sedia Untuk Pelancaran

Ia telah dikesan berpuluh-puluh kali di seluruh negara menjalani ujian jalan raya.

Anda mungkin telah membaca banyak laporan tentang kejayaan Geely Bin Yue yang dilancarkan, yang dilencana sebagai Geely Coolray di Filipina minggu lepas. Kemudian anda mungkin tertanya-tanya mengapa ia belum dilancarkan di Malaysia kerana Geely mempunyai kehadiran yang besar di sini sekarang dan mereka mempunyai kilang Proton Tanjung Malim untuk memasang X50 dan memberikan kejayaan jualan yang memberangsangkan kepada banyak peniaga.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Jadi, inilah 3 sebab mengapa:

  1. Proton X50 Crossover masih sekurang-kurangnya 5-6 bulan lagi dari tiba di Malaysia sebagai Geely Bin Yue yang ditukar lencana dan sebahagian daripada sebabnya ialah Bin Yue dibangun sebagai kenderaan panduan kiri dan mereka memerlukan masa untuk menghasilkan versi panduan kanan dengan kejuruteraan yang baik untuk Malaysia dan rantau ini. Filipina adalah negara panduan kiri, jadi tiada masalah.
  2. Bin Yue menggunakan enjin 1.5L Direct Injection teknologi tinggi, ia mungkin mempunyai beberapa isu jangka panjang di Malaysia kerana petrol berkualiti rendah kami. X50 telah dikesan diuji di Malaysia di pelbagai lokasi dengan samaran yang berat, mungkin dengan sistem pengurusan enjin yang disemak semula untuk memenuhi kualiti bahan api kami.
  3. Kilang Proton di Tanjung Malim telah dinaik taraf untuk memulakan pengeluaran segmen jualan panas semasa, SUV Proton X70 dan pengeluaran akan bermula tidak lama lagi. Ia memerlukan masa untuk mendapatkan sistem berjalan ke tahap standard Geely sebelum Proton boleh mula memasang produk Geely seterusnya, X50 Crossover.

Proton X50 Not Ready 2

Seni bina BMA adalah seni bina modular global yang dikembangkan secara bebas oleh Geely dengan tahap kelenturan dan skalabiliti yang tinggi serta kemajuan terkini dalam bidang keselamatan, penyambungan, tenaga baru, dan pemanduan autonomi. Dengan menggunakan BMA, Coolray dapat menampung powertrains terkini dan paling maju bersama-sama dibangunkan oleh Geely Auto dan Volvo Cars termasuk pilihan plug-in hibrid dan hibrid ringan.

Proton X50 Not Ready 3 Proton X50 Not Ready 4 Proton X50 Not Ready 5

Ciri-ciri keselamatan seperti saudaranya dari Sweden

Geely Auto telah memberikan perhatian khusus kepada teknologi pemanduan pintar di Bin Yue dengan mencapai tahap L2 panduan autonomi dengan bantuan pemandu lanjutan yang termasuk lingkaran keselamatan 360 ° pintar, meningkatkan bar pada pengalaman memandu cerdas untuk SUV padat.

ICC Intelligent Cruise Control dimungkinkan melalui gabungan radar gelombang mikro dan kamera definisi tinggi. ICC membolehkan Bin Yue selamat bergerak dengan kelajuan yang diingini pemandu, mengikuti kenderaan pada kelajuan sehingga 150km / j, dan juga menukar lorong secara automatik. Bantuan parkir automatik APA membolehkan Bin Yue untuk pakir selari atau pakir di dalam petak dengan hanya menekan satu butang.

Bulatan keselamatan pintar 360 ° Bin Yue dimungkinkan oleh yang terbaru dalam teknologi Geely Auto’s G-Safety. Ia merupakan gabungan sistem kestabilan elektronik ESC generasi terbaru, sistem kecemasan kecemasan automatik AEB-P yang unik dengan pengiktirafan pejalan kaki, sistem pengesanan titik buta BSD, suhu tayar pintar TPMS dan sistem pemantauan tekanan, sistem pengimejan HD 360 °, HD perakam memandu, dan ciri keselamatan lain. Set teknologi keselamatan yang canggih telah mewujudkan jaringan keselamatan pintar yang komprehensif di sekitar Bin Yue.

Proton X50 Not Ready 6 Proton X50 Not Ready 7 Proton X50 Not Ready 8

Previous post

Pandu Uji - Mazda3 1.5L Hatchback

Next post

Sukarelawan Ford Ceriakan Penghuni Rumah Jagaan Sincere Care

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *