Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Pengeluaran Audi e-tron Bermula Di Changchun China

Sebuah kenderaan elektrik sepenuhnya yang nampak seperti crossover fastback dan mempunyai keupayaan untuk bergerak dari 0-100km / j dalam 5.7 saat dan masih menyampaikan jarak memandu sepanjang 400 kilometer. Ia mempunyai 2 motor elektrik yang menghasilkan 300kW. Di atas adalah angka-angka yang mengagumkan untuk kenderaan yang tidak akan dilihat oleh rakyat Malaysia dalam 3-5 tahun ke depan atau lebih.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Kumpulan Volkswagen baru sahaja mengeluarkan kenyataan bahawa Audi e-tron akan dihasilkan untuk pasaran China oleh usaha sama FAW-Volkswagen di loji Changchun. Antara 45,000 dan 50,000 unit SUV yang pacuan elektrik ini akan dihasilkan setiap tahun hanya untuk pelanggan China.

Satu lagi model elektrik Audi yang akan dihasilkan di China ialah Sportback e-tron juga dijangka di barisan pengeluaran di kilang bersama FAW-Volkswagen di Foshan di wilayah selatan-timur Guangdong. Versi pengeluaran e-tron Sportback akan dilancarkan di Los Angeles Auto Show akhir tahun ini.

Tawaran kereta semua-elektrik Jerman untuk pasaran China, Q2 L e-tron, akan dijual sebelum akhir tahun ini. Kenderaan ini juga akan dihasilkan oleh usaha sama FAW-Volkswagen.

Q2 L e-tron dikuasakan oleh satu motor elektrik yang menghasilkan kuasa 134 hp dan tork 290 Nm. Bateri 38 kWh membolehkan rangkaian 265 km untuk SUV kompak.

Buat masa ini, semua SUV elektrik dihasilkan di kilang Audi di Brussels, Belgium. Audi e-tron semua-elektrik ini dilengkapi dengan salah satu pek bateri terbesar di pasaran dengan jarak mungkin sejauh 204 batu (328 km) (EPA). Penilaian WLTP ialah 417 km (259.1 batu).

SUV Jerman ini diklasifikasikan di bahagian bawah kedudukan kecekapan, dengan 455 Wh / batu penggunaan gabungan tenaga (EPA), termasuk kerugian mengecas .

Kami tahu bahawa salah satu faktor terbesar yang menyumbang kepada julat yang lebih rendah daripada jangkaan ialah kapasiti bateri yang tersedia sebanyak 83.6 kWh, iaitu 88% daripada jumlah nilai. 12% adalah penimbal yang tidak tersedia untuk meningkatkan keselamatan dan ketahanan jangka panjang.

Audi-e-tron-2

Previous post

JV Kereta Elektrik BMW Dan Great Wall Dipersoalkan

Next post

Pelancaran Ikon Bell & Ross Baharu - BR05

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *