Berita Auto

Beetle Bersara Dan Pemasar Mini Bergembira

Kilang pembuat Volkswagen di Puebla, Mexico baru sahaja merayakan persaraan Volkswagen yang paling disayangi yang pernah dihasilkan, The Beetle.

BHP Banner Beetle Bersara

Sementara itu, pemasar produk di BMW Mini sedang berpesta merayakan kejadian mereka sebagai hanya satu, jenama ikon dan plat nama dunia. Sehingga kini Beetle dan Mini merupakan antara dua nama ikonik kereta yang paling dihormati peminat kereta klasik dan pencinta kereta retro. BMW menghidupkan semula jenama Mini dengan pelbagai Mini moden yang menggunakan powertrain Jerman dan reka bentuk British.

VW-Beetle-Retired 2

‘Keajaiban’ ini berterusan untuk hampir seluruh rangkaian Mini. Terdapat beberapa varian yang tidak begitu menjadi dan kemudian dihentikan tetapi jenama Mini terus meraih jualan yang tinggi dan kejayaan jenama sehingga hari ini dan akan diteruskan esok.

VW-Beetle-Retired 3

Jenama ini mengakhiri ikon sejarah otomotif, walaupun model semasa tidak lari jauh dari nenek moyang asalnya yang diilhamkan di Jerman pada tahun 30-an ketika ia memulakan karirnya pada tahun 1938 sebagai “kereta rakyat”, dengan propaganda yang banyak di waktu permulaan konflik dunia. Bentuk dan senibina tipikal dengan enjin cantilever yang diminta oleh Ferdinand Porsche terus dihasilkan hingga tahun 2003, berkat pasaran Amerika Selatan yang terus menikmati mobil kecil yang sangat handal ini.

Sementara itu hanya 65 unit siri khas Volkswagen Beetle yang terakhir akan dijual secara eksklusif di Internet dengan harga USD21,000 yang kira-kira RM95,000 sebelum cukai dan pengendalian tempatan.

VW-Beetle-Retired 4

 

 

 

Previous post

BMW X7 Menarik Pembeli Range Rover merentasi

Next post

Pandu Uji Ringkas: Nissan X-Trail Facelift

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *