Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Nissan Navara Dikemaskini Untuk Pasaran Eropah

Nissan telah menunjukkan versi trak pickup Navara yang dipertingkatkan. Navara baharu akan dijual di seluruh Eropah dengan serta-merta, tetapi tiada berita mengenai kemunculanya di tempat lain.

BHP Banner Navara 2019 US

Perubahan Mekanikal 

Pembaikan mekanikal telah dibuat untuk penggantungan, yang meringankan stereng. Lebih-lebih lagi, muatan Navara telah dinaikkan dengan variasi 4 pintu kali kini mampu membawa 54-114kg lebih daripada sebelumnya.

Suspensi belakang telah dinaikan sebanyak 25mm dan spring gegelung 2-peringkat memberikan kenderaan penampilan yang lebih agresif sekarang. Teknologi Intelligent Trailer Sway Assist telah ditambah. Brek cakera belakang 308mm menggantikan drum dan cakera di bahagian hadapan telah meningkat dari 296mm ke 320mm.

Navara kini juga dilengkapi dengan transmisi manual 6 kelajuan. Susunan shifter manual ini mengikuti konvensyen Eropah meletakkan gostan di sebelah gear pertama dalam corak H. Automatik konvensional 7 kelajuan mendapat penalaan terkini untuk keselesaan, penghalusan dan responsif yang lebih baik.

Enjin dalam Navara Eropah yang dikemas kini ini adalah diesel turbo 2.3 liter yang menghasilkan sama ada 163PS dan 425Nm atau 190PS dan 450Nm bergantung kepada konfigurasi.

Enjin inline 4 mempunyai piston keluli dan Coating Diamond-Like Carbon ke cincin omboh. Ia mempunyai nisbah mampatan yang lebih rendah (15.1 > 15.4 sebelum) dan tekanan suntikan bahan api telah di tingkat (2000 bar kepada 2200 bar) terima kasih kepada pam baru. Sistem penyejukan air dan sistem ekzos yang baru dengan penapis zarah diesel dan teknologi pengurangan pemangkin terpilih memastikan pematuhan pelepasan.

Perlu diperhatikan bahawa enjin 2.3 liter liter sudah ada pada Navara Eropah yang telah dikemas kini. Jadi, nampak gayanya ia tidak akan datang ke Malaysia sama sekali.Nissan-Navara-3

Perubahan Kosmetik 

Estetika kereta telah dipertingkatkan sedikit. Kami sebut mengenai penampilan baru yang agresif kereta itu, tetapi ia juga dilengkapi dengan reka bentuk roda baru yang kini terdapat dalam saiz 16 “dan 17″. Lampu LED dengan shell dalaman hitam menggantikan reka bentuk dalaman yang terdahulu.

Di dalam, unit baru infotainment 8 ” dipaparkan dengan resolusi yang lebih tinggi daripada sebelumnya dan tindak balas sentuhan yang lebih baik. Sistem ini adalah anggap patuh Apple CarPlay dan Android Auto. Di pasaran Eropah, sistem ini dilengkapi dengan unit kawalan telematik dan peranti 4G terbina dalam untuk WIFI dalam kereta.

There’s also a King Cab version, but since these aren’t sold in Malaysia, we’ve omitted it here.

Terdapat juga versi King Cab, tetapi kerana ini tidak dijual di Malaysia, tak payah ceritalah di sini.Nissan-Navara-2

Previous post

Penjelasan Sistem Hibrid Mazda3

Next post

Lexus Tayang Prototaip LC Convertible

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *