Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Pelancaran Kia Carnival 2024 di Malaysia

Varian 7 dan 8 Tempat Duduk Kia Carnival 2024 Kini Boleh Ditempah, Menawarkan Reka Bentuk dan Inovasi Terkini

Pada 7 Februari 2024, Dinamikjaya Motors Sdn Bhd, pengedar tunggal jenama Kia di Malaysia, dengan bangga mengumumkan pembukaan tempahan untuk varian Kia Carnival 2024 yang dipasang secara tempatan, tersedia dalam konfigurasi 7 dan 8 tempat duduk.

Generasi keempat Kia Carnival mempersembahkan keajaiban reka bentuk dan inovasi, mengangkat pengalaman memandu dan penumpang ke tahap baru. Dengan penampilan yang gagah dan dinamis, Carnival menonjol sebagai sahabat perjalanan yang serba boleh dan mengejutkan. Kelebihan utama Karnival terletak pada keluasannya yang membolehkan konfigurasi tempat duduk tiga baris untuk tujuh atau lapan penumpang, mencerminkan etos reka bentuk Kia yang menekankan keteguhan dan kehalusan dalam gaya kontemporari dan bergaya.

Di dalam kabin, Kia Carnival menyajikan suasana yang penuh gaya dan kekinian. Konsep reka bentuk interiornya, yang dihasilkan oleh tim desain berbakat Kia, berfokus pada penciptaan ruang yang luas, nyaman, dan futuristik. Daripada susun atur ergonomik kepada penggunaan bahan berkualiti tinggi, setiap perincian telah direka bentuk dengan teliti untuk meningkatkan pengalaman memandu dan berada di dalam.

Kia Carnival juga dilengkapi dengan pelbagai ciri inovatif yang menjadikannya pilihan sempurna baik untuk perjalanan jauh maupun aktiviti harian. Dengan sistem teknologi canggih dan konfigurasi tempat duduk yang fleksibel, Carnival dirancang untuk menyatu dengan gaya hidup anda secara sempurna.

Varian 7 dan 8 tempat duduk yang dipasang tempatan kini menampilkan interior dengan penamat kulit hitam dan kelabu, menawarkan estetika yang elegan dan canggih. Kedua varian tersebut juga dilengkapi dengan roda aloi hitam 19 inci sebagai standard, meningkatkan penampilan dan kehadiran mereka di jalan raya.

Spesifikasi varian 7 dan 8 tempat duduk Kia Carnival tetap tidak berubah dari varian sebelumnya, termasuk ciri premium seperti lampu siang LED, Dual Power Sunroof, pintu geser pintar, dan pintu bagasi pintar. Kedua varian ini juga terus menawarkan tempat duduk yang dipanaskan dan berhawa dingin, lampu dalaman LED, dan Monitor Pandangan Sekeliling. Tempat duduk Premium Relaxion mempunyai perhatian khusus, dengan konfigurasi tempat duduk tengah eksklusif untuk varian atas 7 tempat duduk, menambah keselesaan dan fleksibiliti untuk penumpang dalam konfigurasi tertentu itu.

Dengan teknologi canggih dan ketersambungan sebagai standard, termasuk sistem infotainmen skrin sentuh resolusi tinggi 12.3 inci, Apple CarPlay dan Android Auto untuk penyepaduan telefon pintar yang lancar, Carnival memastikan pengalaman pemanduan yang bersambung dan canggih. Ditambah dengan pengecasan telefon pintar tanpa wayar, sambungan Bluetooth dan tujuh port USB, Kia Carnival memenuhi keperluan sambungan dan hiburan di jalan raya.

Dari segi keselamatan, Karnival 7 dan 8 tempat duduk menampilkan ciri keselamatan standard dan termaju, termasuk 7 Beg Udara SRS, Sistem Brek Anti-Kunci (ABS), Kawalan Kestabilan Elektronik (ESC), Sistem Kawalan Traksi (TCS), Perlanggaran Berbilang. Kawalan Brek (MCB), ISOFIX Child Seat Anchorage Points, serta Climb Start Assist Control (HAC). Carnival ini juga dilengkapi dengan ciri keselamatan termaju baharu seperti Pemantau Titik Buta (BVM), manakala ciri keselamatan lanjutan lain kekal tidak berubah.

Ditenagai oleh mesin Turbo diesel 2.2L yang dipasangkan dengan transmisi otomatik 8-kelajuan, Carnival menghasilkan tenaga 199 kuda pada 3,800 RPM dan tork 440 Nm pada rentang 1,750 – 2,750 RPM, menawarkan akselerasi yang halus dan pengalaman memandu yang berprestasi.

Kenderaan ini kini dibuka secara rasmi untuk tempahan dengan harga permulaan RM 245,888.00*, disertakan dengan Jaminan Pengeluar 5 Tahun dengan tempoh perlindungan sehingga lima tahun dan had perbatuan 100,000km, yang mana terdahulu. Selain itu, ia juga dilengkapi dengan Penyelenggaraan Berjadual Percuma 5 Tahun, dengan tempoh perlindungan yang sama.

Varian CKD Kia Carnival 2024 yang dipasang di Kilang Pemasangan Inokom di Kulim, Kedah. Pilihan warna termasuk Astra Blue, Snow White Pearl, Meteor Grey dan Jet Black, menjadikan sejumlah 4 warna tersedia.

Selain varian CKD Kia Carnival, varian Kia Carnival 11-tempat duduk menawarkan kapasiti tempat duduk yang lebih banyak dengan konfigurasi empat baris. Ini menjadi pilihan yang serbaguna untuk keluarga besar yang memerlukan lebih banyak tempat duduk. Varian CKD Kia Carnival 11-tempat duduk tersedia untuk tempahan dengan harga permulaan dari RM 198,500.00*.

Terus-Terang

Melihat lebih dekat pada Kia Carnival 2024, kami menghargai bagaimana kenderaan itu bukan sahaja memenuhi jangkaan tetapi melebihi mereka dengan inovasi dan reka bentuk yang menarik. Tawaran ini mencerminkan komitmen Dinamikjaya Motors Sdn Bhd untuk membawa produk yang bukan sahaja berkualiti tinggi tetapi juga serba boleh dan inovatif ke pasaran Malaysia. Dengan Carnival, Kia sekali lagi mengesahkan kedudukannya sebagai peneraju dalam inovasi automotif, menawarkan pengalaman pemanduan yang luar biasa kepada pengguna.

GALERI

Previous post

Audi RS6 GT: Kebangkitan Semula Legenda

Next post

Volvo EM90: Permata Baru Pasaran MPV Mewah

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *