Berita Auto

Apa Sudah Jadi Dengan Syarikat Automotif Briggs?

Ingat tak? Beberapa tahun yang lalu apabila sebuah syarikat British yang kecil bernama Briggs Automotive Company (BAC) adalah pembuat kereta pertama di dunia menggunakan graphene dalam panel badan. Mereka memaparkan kereta sukan BAC Mono mereka, di mana sayap belakang dibina dari bahan ini?

BHP Infiniti Thematic_Web Banner_Gohed Gostan_BM_650x85_FA

Pelancaran perdana kereta itu berlaku di festival “Science in the City” Manchester. Sejak itu tidak ada apa-apa berita tentang perkembangan mereka, penjualan produk ataupun namanya … Briggs.

Carbon BAC 2

Kereta sukan BAC Mono ini berenjin 4 silinder, 2.5 liter yang menghasilkan 310 hp. Kotak gear yang digunakan ialah kotak gear berkala 6 kelajuan.

Carbon BAC 3

Berat badan hanya 580 kilo. Ia boleh memecut sehingga 100 km / j dalam masa 2.8 saat dan mempunyai kelajuan maksimum 273 km / j.

Carbon BAC 5

Elemen badannya dibina bersama dengan Haydale Composite Solutions. Graphene adalah lebih nipis, lebih ringan dan lebih ringan daripada serat karbon. Ini membolehkan berat kenderaan dikurangkan sebanyak 20%, pada masa yang sama menjadi lebih kuat daripada besi keluli sebanyak 200 kali.

Carbon BAC 4

 

 

Previous post

Guna Kereta Terbang Elak Bayar Tol

Next post

SUV Borgward BX5 Kini Di Glenmarie

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *