Berita Auto

Proton Perdana Perlu Ganti Inflator Takata Mereka

Berhubung dengan pengumuman recall yang dibuat oleh Honda Motor Company mengenai inflator beg udara penumpang untuk Honda Accord, PROTON ingin mengumumkan pembaikan perkhidmatan untuk menggantikan inflator beg udara penumpang untuk semua model Proton Perdana generasi semasa. Ini adalah langkah berjaga-jaga kerana model ini berdasarkan pada Honda Accord yang dibina dari 2012 hingga akhir Ogos 2018. Notis mengenai isu ini akan dihantar kepada semua pemilik yang terlibat.

Pembaikan perkhidmatan adalah sebahagian daripada inisiatif global untuk kereta yang dilengkapi dengan beg udara Takata. Semua tindakan yang diambil adalah selaras dengan Laporan Maklumat Kecacatan terkini / Defect Information Report (DIR) yang dikeluarkan oleh Pentadbiran Lalu Lintas dan Keselamatan Jalan Raya Kebangsaan / National Highway Traffic and Safety Administration (NHTSA) Amerika yang memerlukan penggantian inflator penumpang yang non-desiccated. Sebanyak 6,432 unit Proton Perdana terjejas.

Syarikat itu ingin meyakinkan semua pelanggan operasi ini tidak menjejaskan model Proton lain kerana beg udara yang digunakan dibekalkan oleh vendor lain. Kawalan yang ketat telah disediakan untuk memastikan keselamatan pelanggan, yang merupakan keutamaan utama PROTON dan sebarang kesulitan yang disebabkan amat dikesali.

Pelanggan dinasihatkan agar menghubungi Talian Pelanggan PROTON, 1-800-888-398 atau e-mel customercare@proton.com untuk sebarang pertanyaan dan bantuan.

PROTON ingin meluahkan setinggi penghargaan yang ikhlas dan terima kasih kepada semua pelanggannya atas sokongan mereka dan memberi jaminan bahawa usaha sedang dijalankan untuk memastikan pembaikan ini akan selesai secepat mungkin.

 

Previous post

VW Golf TCR Disahkan Dengan 286bhp

Next post

Lotus Cars Dapat Kilang USD 1.3 Billion

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *