Anugerah / VOTY / Pameran Motor

Hyundai Elantra Dilancarkan Di Singapura

Elantra yang memang popular juga dikenali sebagai Avante di negara lain (seperti Singapura) telah dilancarkan di Singapura. Hyundai Elantra sedan 2019 yang direka semula akan tiba di Malaysia tidak lama lagi. Model baru ini menyampaikan emosi dengan reka bentuk hebat yang baharu, sambil menyampaikan pengalaman memandu yang canggih melalui teknologi keselamatan dan kemudahan Hyundai SmartSense.

Hyundai SmartSense menawarkan pelbagai ciri keselamatan dan kemudahan keselamatan lanjutan yang terkini. Teknologi SmartSense yang tersedia sebagai pilihan pada 2019 Elantra termasuk: Forward Collision-Avoidance Assist, Lane Keep Assist, Driver Attention Assist dan Safe Exit Assist.

Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) menunjukkan bahawa Automatic Emergency Braking (AEB) dan Forward Collision Warning (FCW), yang kedua-duanya disatukan ke dalam Hyundai’s Forward Collision-Avoidance Assist, dikaitkan dengan pengurangan sebanyak 50% dalam perlanggaran belakang.Di samping itu, menurut Pentadbiran Keselamatan Jalan Raya Nasional, National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) 94% daripada kemalangan kenderaan serius melibatkan kesilapan manusia, itulah sebabnya teknologi keselamatan maju seperti Lane Keep Assist berpotensi untuk menyelamatkan nyawa. Kemaskini Hyundai Elantra Sedan 2019

  • Hood baru, fender depan, fascia depan, gril dan lampu
  • Trunk baru, lampu belakang dan fascia belakang
  • Lampu depan LED pada trim Limited dan Sport
  • Kluster pusat baru
  • Corong udara
  • Kawalan AVN / Audio / Suhu
  • Dulang simpanan
  • Kluster dan kotak instrumen baru

Maklumat lanjut mengenai ketibaannya ke Malaysia akan dikongsikan tidak lama lagi.

Previous post

Mugen RC20GT Honda Civic Kit Adalah ... Awesome

Next post

Naza Taja Acara 'Wheel, Walk & Fun Run'

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *