Berita Auto

Porsche 911 Memasuki Generasi Ke-8 … Ini Dia 7 Generasi Sebelumnya

Daya tarikan dengan kereta sukan ikonik ini kekal tidak terputus sehingga hari ini.  911 semua baharu ini kekal ditelan zaman dan juga moden dalam masa yang sama. Unsur-unsur kawalan dan casis pintar serta sistem bantuan inovatif menggabungkan dinamisme yang kukuh tanpa kompromi bahawa kereta sukan enjin belakang klasik terkenal dengan tuntutan dunia digital.

Generasi enjin turbocharic berkelajuan tinggi yang lain akan terus dibangunkan dan lebih berkuasa daripada sebelumnya, dengan 450 PS dalam model S. Kecekapan pemacu telah meningkat melalui proses suntikan yang lebih baik dan susun atur baru untuk turbochargers dan mengenakan sistem penyejukan udara. Kuasa disampaikan oleh transmisi dual-clutch lapan kelajuan yang baru dibangunkan. Kelajuan tertinggi kini ialah 308 km / j (Carrera S *) dan 306 km / j untuk versi all-wheel-drive Carrera 4S. Sorotan tambahan termasuk mod Porsche Wet untuk membuat memandu di jalan raya lebih selamat dan, Night Vision Assist dengan kamera pengimejan terma.

Di bahagian belakang … enjin baharu flat-six. 

Enjine flat-6 turbocharged ini juga memasuki generasi baharu dengan 911 baharu. Tumpuan utama pembangunan maju di sini adalah untuk mempertingkatkan lagi prestasi. Pembakar turbo yang lebih baru dengan susunan simetri dan injap-injap yang dikawal secara elektrik, sistem penyejukan udara yang direka bentuk semula sepenuhnya, dan digunakan untuk pertama kali penyuntik piezo bergabung untuk mencapai penambahbaikan enjin dalam semua bidang yang berkaitan: responsif, kuasa, ciri tork, ketahanan, revolusi kebolehan. Selain peningkatan prestasi 22 kW (30 PS), mencapai 331 kW (450 PS) pada 6,500 rpm, enjin 911 Carrera S mencapai tork tambahan 30 Nm: 530 Nm secara keseluruhan. Ini boleh didapati dalam pelbagai kelajuan, dari 2,300 hingga 5,000 rpm.

Previous post

Hyundai Santa Fe, Penampilan Eropah Dengan Harga Yang Masuk Akal ... Daripada RM188,000

Next post

Porsche 718 Cayman T dan 718 Boxster T Tetap Berbisa

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *