Berita Auto

Ford Edge, SUV Yang Kami Inginkan Untuk Malaysia

Ford Edge baharu yang bergaya, sporty dan dibina halus – kenderaan utiliti sukan (SUV) yang paling maju teknologi yang pernah ada – memberikan keselesaan dan peningkatan prestasi yang lebih baik untuk pelanggan di Eropah.

Ford Edge SUV yang besar menawarkan pelbagai teknologi bantuan pemacu kamera dan sensor berasaskan sensor yang direka untuk membuat perjalanan lebih selesa dan kurang tertekan, dan untuk membantu pemandu mengelakkan atau mengurangkan kesan perlanggaran termasuk Adaptive Cruise Control (ACC) dengan Stop & Go dan Lane Centering; Braking Post Collision; dan Evasive Steering Assist.

Terdapat dalam Titanium yang bergaya, ST-Line yang diilhami dengan prestasi Ford dan varian Vignale yang bertemakan Ford, teknologi baru Edge mempunyai teknologi untuk memastikan pemandu dan penghuni tersambung semasa bergerak, termasuk modem tertanam FordPass Connect dan sistem komunikasi dan hiburan SYNC 3 Ford.

Ciri-ciri mewah yang tersedia untuk meningkatkan keselesaan dan kemudahan termasuk cluster instrumen digital yang disesuaikan; kerusi depan yang dipanaskan dan disejukkan, kerusi belakang dan stereng yang dipanaskan; pad pengecas tanpa wayar untuk telefon pintar yang serasi; dan sistem bunyi 1,000-watt, premium B & O.

Varian enjin baharu dengan 238 PS bi-turbo diesel 2.0 liter EcoBlue Ford memberikan keupayaan kuasa yang lebih besar di samping kecekapan bahan api yang dioptimumkan enjin yang lebih kecil, dan menggabungkan dengan transmisi automatik lapan kelajuan pintar baru untuk pelayaran usaha minima.

Ford Edge baharu juga meningkatkan sistem Pemanduan Pintar All-Wheel Ford dengan pemutus semua pemacuan semua roda baru, yang secara automatik boleh beralih dengan lancar antara pemacu dua roda dan All-Wheel Pintar seperti yang diperlukan, untuk mengoptimumkan pengendalian dan membantu meningkatkan kecekapan bahan bakar .

Previous post

Jaguar Land Rover Bangunkan Teknologi Pintu Automatik Untuk Bantu Golongan Kelainan Upaya

Next post

Nio Masuk Bilik Pameran … Bukan Di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *