Berita Auto

Mitsubishi Delica Kembali …… Pratonton Model 2019

Ini adalah jawapan Mitsubishi kepada segmen SUV dan crossover yang kian berkembang pesat di dunia dan ianya dipanggil D:5 Delica.

Bagi sesetengah daripada anda yang tidak pernah dengar tentang Delica, Mitsubishi mengeluarkannya van / mpv 6 tempat duduk yang lasak, pada awal tahun 1980an, yang dijual di Jepun, Taiwan, Australia dan ASEAN dengan kejayaan yang terhad.

Pembeli ketika itu pembeli tidak berapa suka cabaran. Kini datang generasi baru dengan reka bentuk baru yang berani dan teknologi canggih.

 

Delica semua baharu membawa bahasa reka bentuk Triton baharu dengan bahagian hadapan yang kini lebih ekspresif dengan 3 baris lampu.

 

Lampu LED di bahagian atas, DRL di bawahnya, dan lampu kabus di bahagian bawah. Di belakang, tandatangan cahaya adalah dalam bentuk huruf R atau apa yang disebut Mitsubishi RR Combi Lamp.

Bahagian dalamannya mempunyai susun atur 6 kerusi dengan 6 kerusi berasingan dalam 3 baris. Papan pemuka semuanya baru dengan tablet besar yang mendominasi konsol tengah. Hanya di bawah paparan itu, Mitsubishi telah menempatkan kawalan untuk penghawa dingin, pemilih mod pemacu, dan shift gear.

Transmisinya semuanya baru. D:5 Delica baru ini menggunakan automatik 8-kelajuan baharu yang dikawinkan kepada enjin turbodiesel 2.2 liter dengan 170 kuasa kuda dan torsi 392NM yang hebat. Kuasa disalurkan menerusi sistem pemacu automatik semua roda yang mempunyai 3 mod – 2WD, 4WD, dan Kunci. Lebih banyak mengenai Delica baru ini akan dikongsi tidak lama lagi..

Di bawah adalah gambar-gambar model awal Delica yang dijual dalam jumlah kecil dan anda mungkin masih dapat lihat beberapa di jalan Malaysia.

Previous post

Volvo S90 T5 Kini Dengan Harga RM338,888

Next post

Perodua Myvi GT ... Direka Untuk Menguja ... Anda Mahu?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *