Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Tesla Model 3 Dirasmikan Ujian NHTSA Sebagai Kereta Paling Selamat

Berdasarkan kepada seni bina maju Model S dan Model X, yang sebelum ini disahkan oleh Pentadbiran Keselamatan Lalu Lintas Kebangsaan (NHTSA) mendapatkan kebarangkalian paling rendah dan kedua rendah kecederaan semua kereta yang pernah diuji, Tesla Model 3 menjadi yang paling selamat kereta yang pernah dibina.

Bukan sahaja Model 3 mencapai penilaian keselamatan 5-bintang yang sempurna dalam setiap kategori dan subkategori, tetapi ujian NHTSA juga menunjukkan bahawa ia mempunyai kebarangkalian terendah bagi semua kereta agensi keselamatan yang pernah diuji.

NHTSA menguji Model 3 Long Range Rear-Wheel Drive sebagai sebahagian daripada Program Penilaian Kereta Baru, satu siri ujian kemalangan yang digunakan untuk mengira kemungkinan kecederaan tubuh yang serius untuk keruntuhan depan, tepi dan rollover. Data agensi menunjukkan bahawa penghuni kenderaan kurang cenderung untuk mengalami kecederaan serius dalam jenis kemalangan apabila dalam Model 3 daripada mana-mana kereta lain. Ujian sebelumnya Model S dan Model X NHTSA masih memegang rekod untuk kebarangkalian kecederaan kedua dan ketiga yang paling rendah, menjadikan kenderaan Tesla yang terbaik pernah dinilai oleh NHTSA. Tesla menjangkakan keputusan yang sama untuk varian Model 3 yang lain, termasuk kenderaan dwi-motor mereka, apabila mereka dinilai nanti.

 

 

 

Previous post

SUV 7-kerusi KIA SORENTO Sekarang Dari Hanya RM164k

Next post

Hong Leong Yamaha Motor Lancar Aplikasi Telefon Pintar

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *