Berita Auto

Mercedes-Benz Kelas-B Akan Kembali

Ya, Kelas B akan diteruskan … dan akan datang tidak lama lagi (minggu ini) sebagai versi 2019. Mercedes-Benz berkata MPV kompak B-Class baharu akan kelihatan dan terasa lebih dinamik daripada model semasa. Ia juga akan mendapat lebih banyak ciri keselesaan. Mercedes terus maju dengan Kelas B generasi ke-3 walaupun jualannya menjatuh. B-Class mempunyai 120,000 pembeli pada tahun 2012 tetapi permintaan telah merosot kepada hanya 62,000 pembeli tahun lepas.

Mercedes berkata model baru itu akan menawarkan lebih banyak dinamis dan keselesaan, sementara juga memberi lebih banyak ruang dalaman daripada model yang keluar. Kelas B baharu mempunyai sistem kawalan sentuh MBUX (Mercedes-Benz User Experience) yang baru, yang mempunyai skrin lebar yang memanjang dari belakang stereng menyeberang ke papanmuka. Sistem kawalan sentuh meluas bukan hanya pada skrin tetapi juga pada pad sentuh pilihan pada konsol pusat dan butang sentuh pada stereng.

Kereta ini dijangka menawarkan enjin yang sama seperti A-Class, termasuk enjin petrol 1.3 liter yang dimajukan dengan Renault-Nissan. Enjin lain dijangka petrol 2.0 liter dan kemungkinan diesel 1.5 liter.

B-Class ini akan debut di pameran auto Paris pada 2 Oktober, menjadikan jumlah model baru dibina pada seni bina hadapan modular Daimler terbaru (MFA) kepada tiga. Sembilan telah dirancang.

Previous post

Hennessey Goliath 6X6 - Enam Tayar, 705 HP

Next post

Nak Beli Ford Ranger Bebas Cukai?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *