Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Julat Elektrik Yang Terpanjang Berbanding Mana-mana Hibrid Lain Di Dunia

Kereta pertama Polestar, USD155,000 Polestar 1 hibrid, mula muncul di China pada tahun 2017 dan perlahan-lahan mengelilingi dunia, pertama di Eropah pada pameran Motor Geneva tahun ini, dan kemudian di Amerika Utara di Pebble Beach.

Ia mempunyai tiga motor elektrik dan satu enjin pembakaran yang mendapat setara dengan 600 kuasa kuda dan apa yang diakui syarikat bahawa ianya “julat kuasa elektrik yang terpanjang berbanding mana-mana hibrid lain di dunia.”

Pengeluaran akan bermula pada pertengahan 2019 di Pusat Pengeluaran Polestar baru di Chengdu, China. (Ibu pejabat korporat untuk Polestar terletak di Gothenburg, Sweden.) Polestar dilaporkan akan mengeluarkan 500 kenderaan di seluruh dunia; semua 200 model tahun pertama yang direka untuk Amerika Utara telah dijual.

Ketersediaan terhad dan harga kereta yang lebih tinggi adalah disengajakan. “Polestar 1 tidak akan menjadi teras perniagaan kami, walaupun ia pasti menetapkan nada puncak teknologi yang akan kami tawarkan,” kata Ingenlath. “Ia adalah pembangunan jenama dan projek inspirasi. Ia bintang yang bersinar. “

Polestar 2, kenderaan elektrik penuh bateri pertama syarikat, akan debut pada suku pertama tahun 2019. Ia adalah sedan kos rendah Polestar yang mula dikembangkan tiga tahun lalu untuk bersaing dengan Model Tesla 3. Fakta bahawa Audi, BMW , Jaguar, Porsche dan Mercedes-Benz semua memperkenalkan kenderaan elektrik tulen dalam tempoh enam bulan yang lalu hanya mengesahkan jenama itu mula berkembang sejak beberapa tahun lalu, kata Ingenlath.

 

Previous post

MV Agusta Hasilkan F4 Edisi Khas Terakhir

Next post

Mercedes-Benz GLC L Sediakan Ruang Kabin Lebih Luas

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *