Berita Auto

SUV Proton ‘Boyue’ Akan Berharga Antara RM98,000 Hingga RM115,000

SUV Proton yang tidak lama lagi akan dilancarkan akan datang pada mulanya sebagai unit yang diimport sepenuhnya dan akan datang dengan beberapa pertama dalam segmen dalam kabinnya untuk bersaing dengan jenama SUV yang sudah bertapak di Malaysia.

SUV Proton ini akan dilengkapi dengan sistem penulen udara pintar, sistem pemantauan tekanan tayar, kamera 360 darjah dan sistem infotainment skrin sentuh 8 inci. Ia akan bersedia dengan sambungan 4G, aplikasi dalam talian dan pelbagai aplikasi telefon pintar. Semua ini termasuk dalam senarai perkhidmatan bantuan pemandu  yang sedia ada, termasuk brek kecemasan autonomi, kawalan pelayaran adaptif, amaran keluar lorong dan lampu tinggi auto.

Di bawah hud hadapan kedua-dua varian (akan ada 2 varian) ialah enjin petrol 4-silinder turbocharged 1.8 liter yang akan menghasilkan 181bhp kuasa dan 285Nm tork yang berfungsi dengan kotak gear automatik 6 kelajuan. Ia akan menjadi crossover pertama dan SUV, kedua.

Pengeluaran awal datang dari China dengan banyak bahagian yang diperoleh daripada vendor Malaysia (ya, sudah ada beberapa vendor Malaysia yang layak, audit & kontrak untuk membekalkan komponen kepada Geely yang telah dihantar ke China untuk pemasangan) akan menghasilkan 30,000 unit. Ini bermakna ia akan kanlebih pada cukup untuk menampung gelombang pertama pembeli yang mahu SUV Proton yang diimport sepenuhnya (CBU) ini.

Previous post

Sekarang Masa Terbaik Untuk Dapatkan Motosikal Indian

Next post

Pemandu Bas Langgar Beberapa Kereta Lain Ketika Melarikan Diri

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *