Berita Auto

Lamborghini Perkenalkan Aventador SVJ Paling Laju

Automobili Lamborghini memperkenalkan Lamborghini Aventador SVJ di pelancaran perdana seluruh dunianya semasa Minggu Kereta Monterey di California di “The Quail, A Motorsports Gathering”.

Penyulingan reka bentuk yang luar biasa, teknologi groundbreaking dan keunggulan dalam pengendalian, prestasi dan keseronokan pemandu, Aventador SVJ mencipta kesempurnaan memandu tulen, mengambil konsep kereta sukan super ke dimensi baru.

Aventador SVJ yang baharu, di mana SV bermaksud Superveloce di mana bermaksud ‘superfast’ – mengambil ‘Jota’ akhiran, menandakan keunggulannya dan prestasi: Aventador SVJ telah mendakwa kedudukannya sebagai pemegang rekod kereta pengeluaran Nürburgring-Nordschleife dengan pusingan 20.6 km dalam hanya 6: 44.97 minit.

Pengeluaran terhad kepada 900 unit.

Peningkatan kuasa SVJ kepada 770 hp (566 kW) pada maksimum 8,500 rpm. SVJ mengeluarkan tork 720 Nm pada 6,750 rpm, manakala berat kering hanya 1,525 kg memberikan SVJ nisbah berat-ke-kuasa 1.98 kg / hp.

SVJ memecut dari 0 hingga 100 km / j dalam 2.8 saat dan dari 0 hingga 200 km / j dalam 8.6 saat. Kelajuan maksimum lebih daripada 350 km / j dilengkapi dengan jarak brek 100 km / h hingga 0 dalam 30 meter.

New Pirelli P Zero Corsa tires have been specifically developed, according to Lamborghini’s brief for the SVJ: the tires provide higher vertical stiffness to accommodate the SVJ’s higher downforce, as well as provide a high grip level to enhance overall vehicle performance.

Featuring a specific tread design, the tires are designed to optimize performance on both road and track. Optional street-legal Pirelli P Zero Trofeo R tires can be mounted specifically for track use.

Tayar Pirelli P Zero Corsa baru telah dibangunkan secara khusus. Mempunyai reka bentuk bunga tertentu, tayar direka untuk mengoptimumkan prestasi di kedua-dua jalan dan trek.

Tayar Pirelli P Zero Trofeo R sah-jalan yang boleh dipasang secara khusus untuk kegunaan trek.

Pelanggan pertama akan menerima penghantaran Lamborghini Aventador SVJ baru pada awal tahun 2019 dengan harga runcit yang dicadangkan seperti berikut:

 

 

 

 

 

 

 

Previous post

Ferrari 488 Pista Spider Membuat Pelancaran Perdana Dunianya Di Pebble Beach

Next post

#Live2Drive Lengkapkan Cabaran Rentasi 2 Benua Dengan Tayar Continental

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *