Berita Auto

Bugatti Memperkenalkan Divo Dan Menjual Setiap Unit

Pada acara automotif eksklusif di Monterey, California, Bugatti telah memperkenalkan model terbarunya secara pelancaran perdana dunia: Divo.

Dengan Divo, jenama mewah Perancis ini  telah membangunkan kereta sport super yang ditala untuk ketangkasan, kecerobohan dan prestasi pengendalian optimum pada jalan penggulungan.

Ia dikuasakan oleh enjin W16 lapan-liter ikonik Bugatti dengan output kuasa 1,500 PS. Aerodinamik model telah diperhalusi secara intensif dan tetapan penggantungan dan casis diubah suai.

Ianya 35 kilogram lebih ringan dan lebih downforce 90 kilogram berbanding Chiron standard. Pecutan lateral Divo telah dirangsang hingga 1.6 g. Kelajuan maksimumnya terhad kepada 380 km / j. Divo boleh melepasi litar pengendalian Nardò di Itali selatan lapan detik lebih cepat daripada Chiron.

Siri ini hanya terdiri daripada 40 kenderaan. Semasa permulaan pembentangan kepada pelanggan terpilih, siri kecil yang sangat terbatas, dengan harga unit bersih sebanyak € 5 juta, dijual habis.

Oleh itu, ia memutuskan untuk membina sebuah kereta sukan super dengan watak yang berbeza dari Chiron yang masih boleh dikenali dengan serta-merta sebagai Bugatti.

Dengan Divo, Bugatti juga menghidupkan semula tradisi pembinaan jurulatihnya. Dalam beberapa dekad pertama, jenama mewah Perancis ini mempunyai kejayaan besar dengan badan yang dibina untuk reka bentuknya sendiri dan dipasang pada casis sedia ada.

Supercar dinamakan sempena Albert Divo, pemandu perlumbaan Perancis yang merupakan pemenang dua kali perlumbaan Targa Florio yang terkenal di jalan-jalan pergunungan Sicily dengan Bugatti pada akhir 1920-an.

 

Previous post

London Mahu Haramkan Kereta Berenjin Pembakaran Sepenuhnya

Next post

Hyundai Elantra Facelift Lebih Menarik Perhatian

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *