Berita Auto

London Mahu Haramkan Kereta Berenjin Pembakaran Sepenuhnya

Bandaraya London mengikuti gerak langkah banyak bandar raya Jerman dan Eropah dan akan menguji lalu lintas bebas pelepasan & sehingga April 2019, kereta dengan enjin pembakaran akan diharamkan dari bahagian-bahagian daerah kewangan London dalam satu projek perintis.

Bandaraya London ingin menguji larangan kenderaan dengan enjin pembakaran dalaman. Ini telah diumumkan oleh pentadbiran daerah kewangan di ibu negara British atas permintaan Agensi Berita Jerman Rabu minggu lalu. Dalam ujian perintis, bahagian selatan Moor Lane, jalan yang agak kecil, akan ditutup kepada kenderaan dengan enjin pembakaran dalaman yang bersih.

Memandu di sana mungkin hanya kereta yang dilengkapi dengan pemacu hibrid elektrik atau plug-in. Fasa ujian dijangka bermula pada bulan April 2019. Sebab percubaan ini adalah kerana pelepasan ekzos yang tinggi di lebah jalan sempit (sama seperti yang dialami China beberapa tahun yang lalu) di pusat bandar bersejarah London.

Larangan pada enjin pembakaran dalaman kemudiannya boleh dilanjutkan ke bahagian lain di Square Mile, nama kenalan lain bandar itu. Hasil dari projek perintis ini akan “diperiksa dengan teliti dan hasilnya digunakan untuk membuat proposal masa depan untuk bandar lain”, kata kenyataan itu.

Kenderaan yang tidak memenuhi syarat, mesti membayar 12.50 British Pounds (kurang 14 euro) tol setiap hari. Caj congestion adalah 11.50 pound. Untuk kenderaan diesel juga dikenakan bayaran lain. Menjelang 2040, Britain mahu mengharamkan enjin pembakaran sama sekali.

Previous post

Jeep Akan Elektrik ... 30 model Menjelang 2022

Next post

Bugatti Memperkenalkan Divo Dan Menjual Setiap Unit

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *