Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Subaru XV Plug-In Hibrid Mula Dijual

Subaru menamakan hibridnya hanya Hybrid, seperti Chrysler Pacifica Hybrid, yang bermaksud mereka tidak mahu memberi tumpuan kepada aspek elektrifikasi kereta. Sudah tentu, nama ini juga agak mengelirukan, kerana Crosstrek Hybrid telah wujud selama beberapa tahun sekarang, tetapi dalam bentuk hibrid konvensional, bukan plug-in. Subaru menggunakan Sistem Hybrid Toyota (THS) yang disatukan dengan enjin BOXER suntikan langsung 4-silinder Subaru, Symmetrical All-Wheel Drive dan transmisi semua-baru.

Tiada butiran pada masa ini mengenai kapasiti bateri atau jarak semua-elektrik. Crosstrek Hybrid baharu mengekalkan kesemua kemampuan Subaru Crosstrek tradisional dengan peningkatan kecekapan bahan api. Ia boleh dipandu dengan Hybrid biasa, menggunakan kedua-dua gas dan kuasa elektrik dan menghilangkan kebimbangan pelbagai, atau dipandu dengan pemanduan elektrik tulen untuk perjalanan dekat.

Crosstrek Hybrid adalah versi SUV kompak mesra alam serba boleh yang telah menjadi jenama terlaris ketiga di Amerika. Subaru Crosstrek Hybrid 2019 unik menggabungkan Sistem Hybrid Toyota (THS) dengan enjin BOXER suntikan langsung empat silinder Subaru, Symmetrical All-Wheel Drive dan transmisi semua-baru.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

 

Previous post

Harga BMW dan MINI Dengan GST Pada Kadar Sifar

Next post

Nissan Rogue Akan Berkongsi Platform Dengan Outlander Yang Seterusnya

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *