Berita Auto

Model Edisi Terhad ‘Carbon 65’ Raikan Ulangtahun Chevrolet Corvette

Sempena ulangtahun Corvette yang ke-65, Chevrolet telah mendedahkan Corvette edisi terhad ‘Carbon 65’ yang akan ditawarkan pada varian Grand Sport 3LT dan Z06 3LZ.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Dengan pengeluaran terhad kepada 650 unit untuk pasaran dunia, edisi Carbon 65 didatangkan dalam warna Ceramic Matrix Gray baharu (dengan bumbung berwarna untuk model convertible) yang dipadankan dengan jalur unik pada fender dan grafik pada pintu.

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Sesuai dengan namanya, Corvette Carbon 65 turut dilengkapi dengan pelbagai elemen gentian karbon seperti yang boleh dilihat pada bumbung, spoiler belakang serta ‘centre cap’ rim. Bercakap tentang rim, model edisi terhad ini menampilkan rim gaya ‘Cup’ bagi Grand Sport dan ‘Blade’ bagi Z06.

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Kabinnya pula mempunyai tempat duduk ‘Competition Sport’ yang dihiasi dengan upholsteri suede dalam warna Jet Black dengan jahitan berwarna biru, plat sisi pintu ‘Carbon 65 Edition’ dan sudah tentu kemasan gentian karbon pada papan pemuka dan roda stereng.

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Menurut Chevrolet, pakej Carbon 65 bagi Corvette boleh didapati pada harga tambahan sebanyak $15,000 (RM66,5170) mulai pertengahan tahun ini.

 

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

???????????????????????????????????????????????????????????

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Previous post

Akid Jadi Tumpuan Pencabar Underbone 150cc ARRC

Next post

Kawan Lama Mungkin Muncul Kembali - Alfa Romeo Sprint

Amirul Mukminin

Amirul Mukminin

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *