Konsep / Lakaran / Intipan

Peugeot Instinct Disahkan Untuk Geneva 2017

Peugeot akan mengetengahkan teknologi autonomi pada pameran auto Geneva yang akan datang dengan kereta konsep pandu sendiri dan shooting brake dipanggil Instinct.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Instinct mempamerkan idea jenama itu akan bagaimana orang menggunakan kereta pandu sendiri dan bagaimana kereta akan mengintegrasikan data yang pengguna mahu berkongsi dengannya dari sistem telefon pintar, smartwatch atau automasi rumah mereka.

peugeot_instinct_1

Konsep ini adalah kereta pertama yang mempunyai platform Samsung Artik Internet of Things yang menghubungkan kenderaan dengan cloud pengguna, jelas Peugeot dalam satu kenyataan.

“Kereta pandu sendiri adalah revolusi automotif seterusnya. Setiap pengeluar akan menawarkan teknologi ini. Perbezaannya akan berada dalam bagaimana mereka melaksanakannya,” kata kenyataan itu.

peugeot_instinct_4

The Instinct mempunyai gaya anggun, shooting brake. Fungsi pandu sendiri Instinct dan sambungan cloudnya akan membolehkan penghuni termasuk pemandu untuk pergi balik rumah, pejabat atau bersantai rutin harian dengan lancar, kata Peugeot.

Kereta ini mempunyai dua mod pandu sendiri (Autonomi Sharp atau Autonomi Soft) dan dua mod memandu aktif (Drive Boost atau Drive Relax). Kereta ini mempunyai drivetrain hibrid plug-in yang menghasilkan 300 hp.

peugeot_instinct_5

Konsep ini adalah kereta kajian yang tidak membayangkan apa-apa produk baru tertentu tetapi beberapa isyarat reka bentuk yang mungkin muncul pada Peugeots masa depan.

Tuan punya Peugeot, PSA Group, merancang untuk memperkenalkan kereta pertama dengan ciri-ciri yang membolehkan pemandu untuk memberi kawalan penuh kepada kenderaan bermula pada tahun 2020. Sejak Julai 2015, ujian  armada kereta autonominya telah menjalani lebih daripada 120,000 km dalam mod autonomi di lebuh raya Eropah.

peugeot_instinct_3

 

 

Previous post

Ford Fiesta ST Baharu Dengan Enjin EcoBoost 3-silinder Didedahkan

Next post

TOYOTA Sienta Dijual Dengan Senarai Ciri-Ciri Yang Panjang

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *