Gaya Hidup

BHPetrol Kini Menyediakan Pengecasan Plug-In Hibrid Di Stesen Mereka

Adakah anda terfikir mungkin plug-in hibrid untuk kereta anda yang akan datang? Kenderaan elektrik sepenuhnya masa kini mempunyai jarak lebih 100 kilometer dengan sekali cas.

Ini lebih daripada cukup bagi kebanyakan perjalanan memandangkan perjalanan  purata kebanyakan bandar-bandar di Malaysia adalah kira-kira 30 kilometer pergi balik. Jika anda kerap mengembara jauh, mungkin plug-in hybrid (PHEV) akan sesuai untuk anda.

TETAPI, ada yang risau tentang kekurangan tempat mengecas. Kebanyakan pusat membeli-belah mempunyai pengecas kereta, tetapi itu tidak masuk akal apabila anda perlu bayar untuk letak kereta dan menghabiskan masa berjalan di sekitar pusat membeli-belah.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

SEKARANG ada penyelesaian yang lebih baik. BHPetrol telah mula memasang pengecas laju di stesen minyak mereka. Stesen pertama untuk menyediakan pengecas dan membolehkan pengecasan PHEV di BHPetrol Kampung Sungai Ara Kaya dan tidak lama lagi di lebih BHPetrol stesen di seluruh negara.

 

PHEVs menggabungkan kedua-dua motor elektrik dengan enjin pembakaran dalaman memberi anda yang terbaik daripada kedua-dua dunia dan kini anda boleh mengecas PHEV anda sambil menikmati pai lazat dan secawan kopi di BHPetrol.

 

Previous post

Lagi Satu Adegan Kejar-mengejar Kereta Terbaik: Mad Max: Fury Road (2015) Dengan Video BONUS

Next post

BHPetrol Lancar Stesen Pengecas Kenderaan Elektrik

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *