Gaya Hidup

Adakah Audi Malaysia Semakin Beruntung?

Sejak mula beroperasi di Malaysia beberapa tahun yang lalu, Audi Malaysia tidak mendapat pertumbuhan yang diramalkan. namun pengimport pasaran yang selari dan kelabu bermaharajalela menjual Audi TT, Audi A7, Audi A5 dan R8 dengan margin keuntungan yang besar.

Audi Malaysia meneliti harga kereta baru mereka dan melancarkan Audi TT terkini dengan ciri-ciri penuh dengan harga sukar dipercayai yang sepadan dengan harga Audi TT terpakai / secondhand tanpa servis selepas jualan dan tiada jaminan.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Jualan TT baharu terus meningkat. Agak lama kemudian, Audi A4 semua baharu tiba dengan senarai ciri-ciri yang panjang dan harga yang diimport sepenuhnya (CBU) sepadan dengan harga untuk  Mercedes C-Class dan BMW 3-Series yang dipasang dalam negara, dua pesaing yang terdekat. Walau bagaimanapun, ini tidak menaikan jualan banyak kerana tarikh pelancarannya lambat dan pembeli segmen ini telah membeli kereta Jerman dari Munich dan Stuttgart.

Hari ini jualan Audi pasaran kelabu sudah berkurangan dengan kekurangan servis selepas jualan dan alat ganti di bengkel bukan Audi dan Audi Malaysia sedang mencari kejayaan yang sama dinikmati oleh BMW dan Mercedes-Benz di Malaysia dengan peningkatan jualan keseluruhan.

So? Adakah Audi Malaysia Semakin Beruntung?

Ya dan anda akan lihat Audi Malaysia yang cergas dan bertenaga semula pada bulan-bulan yang akan datang ini. Tunggu dan lihatlah dunia!

Previous post

Shell FuelSave Diesel Euro 5 Kini di Sabah

Next post

Ketemui nanoFlowcell Quant 48Volt: Sebuah Kereta Elektrik Dengan Top Speed 300km / h

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *