Gaya Hidup

Volvo Cars Menubuhkan Unit Perniagaan Shared Mobiliti Baharu

Volvo Cars akan menubuhkan sebuah unit perniagaan mobiliti kongsi baharu sebagai sebahagian daripada pengembangan yang luas, strategi perkongsian kereta dan perkhidmatan mobilitinya.

Unit perniagaan baru akan berasaskan Sunfleet, salah satu syarikat perkongsian kereta yang pertama di dunia yang telah dikendalikan oleh Volvo sejak tahun 1998. Berpusat di Sweden, Sunfleet mempunyai kira-kira 50,000 pelanggan menjana kira-kira 250,000 transaksi di lebih daripada 50 bandar Sweden.

Walaupun Sunfleet akan membentuk teras perniagaan baru, Volvo berkata semalam bahawa ia akan pada masa akan datang, diperluaskan ke pasaran global baharu dan menyediakan rangkaian perkhidmatan mobiliti yang sama sekali baharu bagi memenuhi perubahan keperluan pengguna sekitar bagaimana mereka milik dan melibatkan diri dengan kereta-kereta.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101
Bodil Eriksson akan dilantik Ketua Eksekutif perniagaan baharu ini . Beliau kini Naib Presiden Produk, Pemasaran dan Komunikasi di Volvo Car Amerika Syarikat dan bekas naib presiden kanan komunikasi korporat.

Previous post

Nombor Hilang Atau Sengaja?

Next post

2016 Adalah Rekod Jualan Tahunan Ketiga Untuk Volvo

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *