Gaya Hidup

Kempen Perkhidmatan Khas Gantian Modul Inflator Airbag Penumpang Dalam Toyota Vios, Corolla Altis, Alphard Dan Yaris

UMW Toyota Motor Sdn Bhd (UMWT) telah mengumumkan Kempen Perkhidmatan Khas (KPK) untuk penggantian modul inflator dalam sistem beg udara SRS di sebelah penumpang hadapan untuk sebilangan kenderaan. Ini berikutan pengumuman oleh Toyota Motor Corporation (TMC) adanya jumlah tambahan kenderaan yang terlibat oleh kecacatan modul inflator dalam sistem beg udara SRS.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Berdasarkan maklumat yang diterima daripada TMC, bilangan terjejas Toyota Vios, Corolla Altis, Alphard dan Yaris di Malaysia adalah kira-kira 80,000 unit. Kenderaan itu yang dikeluarkan antara Oktober 2007 dan Disember 2011 dan diedarkan oleh UMWT. Walau bagaimanapun, unit diimport oleh pihak lain dan dijual di Malaysia yang mungkin terjejas oleh SSC ini tidak termasuk dalam angka ini.

TMC sedang berusaha mendapatkan bahagian-bahagian yang perlu untuk KPK ini. Apabila bahagian-bahagiannya siap ada, UMWT akan membuat pengumuman kepada pemilik untuk meminta mereka membawa kereta mereka ke pusat servis Toyota diberi kuasa untuk membuat penggantian dan ini akan mengambil masa kira-kira 1 hingga 3 jam. Semua kos yang terlibat untuk penggantian akan ditanggung oleh UMWT.

Untuk memastikan keselamatan pemilik Toyota, UMWT menasihatkan pemilik yang memiliki kenderaan ini untuk menghubungi mana-mana pusat servis Toyota yang diberi kuasa atau hubungi Toyota telefon percuma di 1800-8- TOYOTA (869.682).

Untuk KPK baru ini, UMWT juga sedang mengemas kini database VIN dan pemilik Toyota di Malaysia boleh melawat laman web VIN Checker di https://toyota.com.my/aftersales-services/special- service-campaigns.

 

Previous post

Honda Malaysia Debut UNI-CUB β Peranti Mobility di Isetan The Japan Store

Next post

Shell Lanjutkan Tajaan MotoGP Malaysia Sehingga 2020

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *