Gaya Hidup

Hyundai Motor Company Buka Kilang Baharu Di Cangzhou, China

Hyundai Motor Company telah membuka kilang keempat di China di bandar strategik yang penting Cangzhou di utara timur China. Kilang baharu, ini Beijing Hyundai Motor Company Cangzhou Branch, mempunyai kapasiti tahunan sebanyak 300,000 unit.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Pada pembukaan kilang itu,  Pengerusi Hyundai Motor Chung Mong-Koo membuat sasaran 10 juta jualan terkumpul bagi syarikat itu di China, mengisytiharkan wawasan baru dan keazaman tinggi untuk Hyundai Motor di negara itu.

Pembukaan kilang Cangzhou bertepatan dengan tahun ke-14 Hyundai Motor beroperasi di China selepas ia mula mengeksport kereta sebagai Bejing Hyundai Motor Company (BHMC) pada 18 Oktober, 2002. Rakaman pertumbuhan eksponen setiap tahun, BHMC mencapai jualan terkumpul sebanyak lapan juta unit pada bulan Ogos 2016.

Dibina di kawasan seluas 1.92 juta meter persegi, dengan ruang lantai seluas 250,000 meter persegi, Cangzhou Plant dilengkapi sepenuhnya dengan press, body, paint dan assembly lines, sebagai tambahan kepada kilang enjin. Kapasiti awal kemudahan tersebut sebanyak 200,000 unit akan mengeluarkan kereta kecil strategik penting. Ia akan berkembang kepada kapasiti maksimum sebanyak 300,000 unit menjelang 2018.

Sebuah kilang pintar dan mesra alam, kemudahan Cangzhou Hyundai Motor menggunakan kemudahan automasi terkini dalam press, body, paint dan assembly, sebagai sebahagian daripada sistem pengeluaran yang fleksibel untuk memastikan kecekapan maksimum dan penggunaan kapasiti. Khususnya, barisan badan mempunyai 100% sistem automatik sepenuhnya yang menggunakan 299 robot. Juga, Cangzhou Plant akan melaksanakan sistem kitar semula yang menyeluruh, termasuk pelepasan gas kitar semula, air dan bahan buangan.

Previous post

Chevrolet Colorado Facelift Dilancarkan - Harga Dari RM99,911

Next post

Semua Kereta Tesla Yang Dihasilkan Kini Mempunyai Hardware Self-Driving Sepenuhnya

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *