Berita Auto

Semua Kereta Tesla Yang Dihasilkan Kini Mempunyai Hardware Self-Driving Sepenuhnya

Kenderaan pandu sendiri akan memainkan peranan penting dalam meningkatkan keselamatan pengangkutan dan mempercepatkan peralihan di dunia untuk masa hadapan mereka. Autonomi sepenuhnya akan membolehkan Tesla menjadi lebih selamat daripada pemandu manusia, mengurangkan kos kewangan pengangkutan bagi mereka yang memiliki kereta dan menyediakan  mobiliti  kos-rendah, atas-permintaan bagi mereka yang tidak.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Sehingga hari ini, semua kenderaan Tesla dihasilkan – termasuk Model 3 – akan mempunyai perkakasan yang diperlukan untuk keupayaan pemanduan sendiri penuh dengan tahap keselamatan yang lebih daripada seorang pemandu manusia. Lapan kamera surround menyediakan penglihatan 360  darjah sekeliling kereta sehingga jarak 250 meter. Dua belas sensor ultrasonik dikemaskini melengkapkan visi ini, membolehkan pengesanan kedua-dua objek keras dan lembut pada hampir dua kali ganda jarak sistem sebelumnya. Radar hadapan dengan pemprosesan dipertingkatkan menyediakan data tambahan mengenai dunia pada gelombang berlebihan, mampu melihat melalui hujan lebat, kabus, debu dan juga kereta di hadapan.

tesla

Untuk memahami semua data ini, komputer onboard dengan lebih daripada 40 kali kuasa pengkomputeran generasi sebelumnya menjana neural untuk penglihatan baru buatan Tesla, perisian sonar dan pemprosesan radar. Bersama-sama, sistem ini menyediakan pandangan dunia seorang pemandu sahaja tidak boleh mengakses, melihat di setiap arah secara serentak dan pada gelombang yang pergi jauh di luar deria manusia.

Model S dan Model X dengan perkakasan baru ini sudah dalam pengeluaran, dan pelanggan boleh membeli satu hari ini.

 

 

 

Previous post

Hyundai Motor Company Buka Kilang Baharu Di Cangzhou, China

Next post

Ini Dia Lynk & Co Dunia!

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *