Gaya Hidup

Tesla Dipilih Untuk Memasang Penyimpanan Li-Ion Bateri Terbesar Dunia

Minggu lalu, melalui proses yang kompetitif, Tesla telah dipilih untuk menyediakan satu sistem Powerpack MWh 20 MW / 80 di pencawang Southern California Edison Mira Loma. Tesla adalah satu-satunya bidder yang dianugerahkan projek simpanan utiliti.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Apabila siap kelak, sistem ini akan menjadi projek penyimpanan bateri litium  ion  yang terbesar di dunia. Apabila dicas sepenuhnya, sistem ini akan memberi tenaga yang cukup untuk memberi kuasa lebih daripada 2,500 isi rumah untuk sehari atau caj 1,000 kenderaan Tesla.

Keupayaan Gigafactory untuk menghasilkan tenaga pada skala yang besar akan membolehkan sistem ini dikeluarkan, dihantar, dipasang dan ditauliahkan dalam tiga bulan. Sistem ini akan mengecas menggunakan tenaga elektrik daripada grid semasa waktu puncak dan kemudian menghantar elektrik pada waktu puncak untuk membantu mengekalkan operasi dipercayai infrastruktur elektrik Southern California Edison yang digunakan oleh lebih 15 juta penduduk. Dengan berbuat demikian, sistem Tesla Powerpack akan mengurangkan keperluan untuk tenaga elektrik yang dihasilkan oleh gas asli dan meningkatkan kemajuan grid berdaya tahan dan moden.

 

Previous post

Kilang Kosai Suzuki Bina Unit Mereka Yang Ke 20 Juta

Next post

Proton Persona 2016 - Pandangan Awal

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *