Berita Auto

Peter Schreyer Sambut 10 Tahun Dengan Kia Motors

Peter Schreyer telah menyambut sepuluh tahun membawa reka bentuk kereta baharu untuk Kia, tempoh di mana jualan global jenama Korea telah meningkat daripada sekitar 1.1 juta kereta pada tahun 2005, kepada 3.05 juta pada 2015.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Peter Schreyer telah menjadi dalang reka bentuk revolusi Kia sejak sedekad yang lalu, satu anjakan yang pada dasarnya telah mengubah cara di mana model syarikat itu dilihat seluruh dunia. Setelah menyertai Kia Motors pada tahun 2006 sebagai Ketua Pegawai Design, Peter Schreyer kini adalah Presiden dan Ketua Pegawai Rekabentuk Kia Motors Corporation.

3

Peter Schreyer menjelaskan: “Bila saya mula di Kia, ia adalah penting bahawa kita menubuhkan identiti dan perasaan yang konsisten ke seluruh jenama. Tetapi kisah bagaimana kenderaan baru kami hidup adalah lebih banyak daripada sekadar estetika. Ia melibatkan pilihan rumit dalam bagaimana idea yang kompleks bekerja bersama-sama untuk mencipta sesuatu yang menjana tindak balas emosi. ”

2

Kia Optima 2010, salah satu model Kia pertama yang direka sepenuhnya di bawah arahan Peter Schreyer, dilihat hari ini sebagai pemangkin kepada reka bentuk yang diterajui transformasi baharu rangkaian produk Kia. Serta menawarkan teknologi baru dan penghalusan yang lebih besar daripada pendahulunya, reka bentuk Optima menambah dalaman kepada  barisan model Kia dan asasnya mengubah cara orang melihat jenama Kia di pasaran di seluruh dunia. Generasi terbaru Optima, yang dilancarkan pada awal tahun ini, juga mengekalkan personaliti yang unik ini.

2016 Optima SXL 2.0 turbo

Previous post

Pencarian Pelumba Cub Prix 2017 Dapat Sambutan Positif

Next post

Volkswagen Beetle 550ps Set Rekod Kelajuan Baharu Di Flat Bonneville Salt

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *