Gaya Hidup

Volvo Cars Perkukuh Focus di Pasaran Sweden

Volvo Car Corporation memperoleh saham Sixth Swedish National Pension Fund di Volvofinans Bank AB.

Volvo Car dan Tabung AP keenam menandatangani perjanjian 28 Disember 2015 untuk mengambil alih 40% kepentingan Dana dalam Volvofinans Bank AB ( “Volvofinans”), bank yang terkemuka di Sweden dalam pembiayaan kereta. Semua kelulusan kawal selia telah diperolehi pada 4 Ogos 2016. Dengan pengambilalihan ini, bernilai 1.8 bilion SEK, Volvofinans kini dimiliki 50% oleh Volvo Cars dan 50% oleh peruncit yang diberi kuasa Sweden melalui syarikat AB Volverkinvest itu.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

“Volvofinans adalah satu bahagian penting dalam tawaran itu secara keseluruhan untuk pelanggan Volvo Cars di Sweden, bersama-sama dengan antara lain peruncit yang diberi kuasa, insurans Volvia, kereta sewa Hertz dan perkongsian kereta Sunfleet. Kita melihat bahawa pelanggan-pelanggan tidak hanya berminat untuk pembelian kereta sebenar tetapi seluruh pengalaman pemilikan kereta, di mana pembiayaan merupakan batu penjuru penting. Melalui pengambilalihan ini, kami menunjukkan komitmen jangka panjang untuk Volvofinans, “kata Håkan Samuelsson, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Volvo Cars.

“Pengambilalihan itu bermakna Volvofinans akan terus menawarkan penyelesaian kewangan yang menarik, kedua-dua untuk pelanggan swasta dan korporat. Ini dikongsi, pemilikan sama dengan peruncit Sweden membolehkan kami untuk memastikan kedua-dua pihak pengaruh yang sama dalam perniagaan Volvofinans, “kata Kristian Elvefors, Pengarah Urusan Volvo Car Sweden, syarikat jualan Sweden.

 

Previous post

Koenigsegg Agera XS Bakal Muncul di Montery Car Week

Next post

Sasaran Kenderaan Berautonomi Ford

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *