Gaya Hidup

Teksi Tanpa Pemandu Oleh nuTonomy Sekarang di Jalan Raya Singapura

Uber baru sahaja dikalahkan oleh  syarikat kereta pandu sendiri baharu nuTonomy di Singapura sebagai yang pertama daripada banyak kereta tanpa pemandu yang memulakan operasi dalam seksyen yang terhad negeri pulau kecil itu. Syarikat baru MIT Tech ‘uTonomy’ membantu Singapura membangunkan  autonomous vehicle (AV) yang berkeupayaan dan bakal menjadi yang pertama di dunia untuk menghasilkan satu sistem teksi tanpa pemandu.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Daya penggerak di belakang syarikat – Ketua Pegawai Eksekutifnya, Karl Iagnemma – kata dalam satu temu bual baru-baru ini bahawa konsep mobiliti sebagai perkhidmatan semakin meningkat di seluruh dunia.

“Realiti ekonomi adalah ia akan nenjadi jauh lebih mahal untuk memiliki kereta anda sendiri,” kata Iagnemma, yang merupakan seorang saintis penyelidikan utama di universiti Amerika Syarikat, Massachusetts Institute of Technology (MIT). “Kami percaya bahawa ini akan membawa kepada lebih ramai orang yang tinggal di bandar-bandar untuk melepaskan pemilikan sebuah kereta peribadi.”

 

 

Previous post

Bentley Ada Ketua Exterior Design Baharu

Next post

Mazda RX9 Rotary Nampaknya Siap Untuk Pengeluaran

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *