Berita Auto

Range Rover Sport Akan Menampilkan Enjin Diesel 2.0 Liter Tahun Depan

Ya, Range Rover perkasa mendapat powerplant yang dikecilkan tetapi dengan kuasa yang mengagumkan untuk bersaing dengan pertandingan. Berita yang baru dikeluarkan dari JLR (jaguar land rover) mengesahkan bahawa versi SUV yang popular seterusnya, Range Rover Sport 2017 akan menampilkan enjin diesel 2.0 liter, menjadikannya Range Rover yang paling efficient yang pernah ada. Model yang dikemaskini ini akan disediakan dengan enjin Ingenium SD4 empat silinder Land Rover. Harga akan mula di UK Disember 2016 ini dari £ 59.700.

Range_rover_sport_td


JLR SUV ini mempunyai pelepasan CO2 rendah daripada 164 g / km dan penggunaan bahan api gabungan hanya 45.6mpg.

Kemasukan turbo tambahan bermakna model ‘peringkat kemasukan’ masih boleh melakukan 0-100km / j dalam hanya 8 saat, terima kasih kepada pengeluaran 240bhp dan 500 nm.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Semua versi akan mempunyai rangkaian lengkap teknologi keselamatan standard termasuk Front dan Rear Park Distance Control, Cruise Control, Speed Limiter dan Lane Departure Warning. Untuk 2017 Autonomous Emergency Braking menyertai senarai itu.

Optional Drive Pack baru mengandungi satu set ciri-ciri tambahan; Blind Spot Monitor, Traffic Sign Recognition dan Reverse Traffic Detection, manakala Intelligent Speed Limiter menggunakan Traffic Sign Recognition untuk membaca tanda-tanda had laju dan secara automatik menyesuaikan kelajuan kenderaan.

Range_rover_sport_td2

Previous post

Jangan Mudah Melatah: 6 Perkara Yang Perlu Dibuat Untuk Elak Marah di Jalan Raya

Next post

Land Rover Discovery Sport Diesel Kini di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *