Konsep / Lakaran / Intipan

Prototaip Honda Civic Hatchback Buat Penampilan Pertama di Asia dan Oceania di GIIAS 2016

Buat kali pertama di rantau Asia dan Ocenia, PT Honda Prospect Motor (HPM) memaparkan Honda Civic Hatchback Prototype di 2016 Gaikindo Internasional Auto Show (GIIAS) 2016 yang diadakan di Tangerang, 11 Ogos – 20, 2016. Versi 5-pintu generasi ke-10 daripada Civic 1.5 VTEC TURBO dirancang untuk dilancarkan di Indonesia pada separuh pertama 2017.

2

Di GIIAS 2016, Honda Civic Hatchback Prototaip dipersembahkan oleh Encik Noriaki Abe, Ketua Pegawai Operasi, Operasi Serantau (Asia dan Oceania) Honda Motor Co., Ltd. dan Encik Tomoki Uchida, Presiden Pengarah PT Honda Prospect Motor.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Hatchback Civic serba baharu adalah 30 mm lebih luas, 20 mm lebih rendah dan 130 mm lebih pamjang daripada generasi semasa. Roda baru yang lebih besar dan lebih luas dan tayar memberikan rasa pendirian terjamin, manakala jarak roda panjang, unjuran pendek dan kawasan kabin anggun menambahkan lagi rasa dinamik bahagian luar.

Civic Hatchback Prototype

Di hadapan kereta itu, overhang pendek dengan intake udara besar membentangkan tafsiran tajam dan agresif muka keluarga Honda. Lampu LED dan lampu siang mengalir dari bawah bonet ke dalam gerbang roda yang menyerlah.

3-2

Enjin serba baru adalah sebahagian daripada barisan Earth Dreams Technology Honda yang semakin bertambah dan bertujuan untuk menyampaikan kombinasi prestasi dinamik, output yang mendahului kelasnya untuk anjakan mereka dan ekonomi bahan api yang cemerlang.

 

 

Previous post

Kenapa Wheel Alignment Penting

Next post

Toyota 86 Direka Semula

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *