Gaya Hidup

Nissan e-NV200 Menang Anugerah Kenderaan Perdagangan Jerman 2016

Anugerah German Commercial Vehicle bagi 2016 jatuh ke Nissan e-NV200. Van yang padat yang menggabungkan sistem kuasa alternatif dengan kapasiti kargo yang besar telah memenangi anugerah pertama yang diberikan dalam satu kategori khas “Electrically Driven Urban Delivery Vehicle.” Anugerah berprestij ini akan diberikan pada 23 September 2016 di IAA Commercial Vehicles show di Hannover.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-English_650x85_20160610

Anugerah German Commercial Vehicle diberikan oleh penerbitan perdagangan  bahasa Jerman  “Handwerk-magazin” dan “Deutschen Handwerks Zeitung,” dan ia dianggap sebagai petunjuk yang penting dalam sektor ini. Anugerah ini berdasarkan pendapat kaum pedagang dan oleh itu mewakili pakar-pakar dalam bidang tersebut. Setiap kenderaan menjalani ujian terperinci dalam tempoh dua hari. Seramai 15 pemilik perniagaan dan pembuatan master daripada dagangan berbeza mengambil bahagian dalam ujian tahun ini yang, sebagai tambahan kepada ujian van diesel standard,  van elektrik juga diperiksa buat kali pertama.

Pemenang yang jelas dan “Electrically Driven Urban Delivery Van of the Year”  adalah Nissan e-NV200. Walaupun motor elektrik dan bateri 24 kWh dengan jarak sejauh 170 km, kapasiti kargo kekal hampir sama dengan NV200 standard. Dengan ruang kargo yang lebih daripada 4.2 m3 dan muatan maksimum 770 kg – yang tertinggi dalam kelasnya – ada banyak ruang untuk dua palet euro. Memuatkan dan memunggah adalah mudah melalui pintu di sisi kenderaan dan pintu belakang yang boleh dibuka luas.

Previous post

Subaru Buka Pusat 4S Pertama di Cheras

Next post

Ini Dia MV Agusta F4Z

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *