Gaya Hidup

Meraikan Semangat Perintisan Malaysia Melalui Seni

Selama 125 tahun, Shell telah mencetuskan kemajuan Malaysia sebagai rakan kongsi yang dipercayai, yang menyumbang kepada pertumbuhan industri minyak dan gas melalui inovasi. Bagi memulakan perayaan ulang tahun ke-125 di Malaysia, Shell melancarkan Celebrating 125 Years, projek seni yang melibatkan pelukis-pelukis terkenal termasuk Datuk Lat, Cheeming Boey, Sabek, Yap Hanzhen, Amey Sheikh Ali, Caryn Koh, Thomas Powell dan Dmojo.

Lapan artis akan melukis 15 mural di stesen-stesen Shell terpilih di seluruh negara, dengan sekurang-kurangnya satu mural di setiap negeri. Seni yang akan menangkap tafsiran artis-artis itu sendiri tentang kemajuan dan semangat perintis Malaysia, dengan beberapa adegan yang menggambarkan Malaysia dan mercu-tanda, mercu-tandanya, manakala yang lain akan mempamerkan seni alam dan masyarakat Malaysia.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

 

Meraikan 125 Tahun adalah salah satu daripada inisiatif untuk memperingati ulang tahun ke-125 Shell pada tahun ini. Bulan lepas, syarikat itu memulakan pemanduan amal 3 hari, # Pump123 sempena sambutan Hari Raya Aidilfitri, di mana 1 sen (RM0.01) telah didermakan untuk setiap 1 liter minyak dipam di stesen Shell di seluruh negara dalam tempoh tersebut.

Image 1 - Datuk Azman Ismail, Managing Director, Shell Malaysia Trading Sdn. Bhd. and Shell Timur Sdn. Bhd. with the artists for the Celebrating 125 Years art project

Dana yang dikumpulkan akan diagihkan kepada kanak-kanak yang kurang bernasib baik di seluruh negara melalui enam organisasi amal, dan mereka akan mengumumkan jumlah kutipan dalam masa terdekat. Shell juga akan menyiarkan satu siri video dipanggil #StationStories dalam tempoh dua bulan akan datang, yang memaparkan beberapa pelanggan yang berkongsi cerita peribadi dan pengalaman mereka.

Shell juga akan menganjurkan majlis makan malam gala pada 10 Ogos 2016 untuk rakan-rakan di seluruh industri, diikuti dengan Heritage Trail, acara tressure hunt seluruh negara pada bulan September 2016.

For more information on Shell’s 125th anniversary, please visit www.shell.com.my/125years

Previous post

Gear Shift MANUAL Manakah Kegemaran Anda?

Next post

UMW Toyota Lancar Alphard dan Vellfire Baharu - Dari RM355,000

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *